wat is de actuele stand van zaken omtrent het briefgeheim voor e-mail, sms en social media berichten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

E-mail valt onder het briefgeheim, andere vormen niet daar deze niet via een gesloten circuit verstuurd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sms en Email (digitaal dataverkeer in het algemeen) vallen de facto inderdaad ook onder het briefgeheim van artikel 13 Grondwet.
De Grondwet zal echter op korte termijn gewijzigd worden, zodat ook digitaal dataverkeer ook opgenomen wordt in de Grondwet, om onze grondwet up to date te houden :)