Hoe kan een beroep gaan na de verstrikt termijn. Als u geen aangetekend brief hebt ontvangen. Maar tegen partij beweert dat?

Ik heb een vraag: er is een beslissing genomen op 1/03/2012, en een aangetekend werd naar mij gestuurd. Maar ik heb die aangetekend brief niet ontvangen. De tijd om beroep aantekenen is voorbij, dat is binnen 3 maanden. De tegen partij kan alleen bewijzen met een geschreven brief van beslissing. Hij kan niet bewijzen met een ontvangsbewijs of mijn handtekening als retour bewijs. En nu staat om mijn kop in som van 8000€ te betalen omdat ik kan niet bewijzen dat ik de aangetekend brief niet ontvangen heb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is het altijd aan de versturende partij om te bewijzen dat de brief is ontvangen. Dáárom verstuurt hij het ook aangetekend
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O ja, verder kan ik niet reageren op jouw vraag omdat ik het verhaal niet snap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap het hele verhaal niet.

Het beste antwoord

Neem een advocaat in de arm en leg aan deze uit wat er aan de hand is, als jouw verhaal lijnrecht staat tegenover het verhaal van de andere partij, maak je een goede kans de zaak te winnen, niet jij moet bewijzen de brief niet ontvangen te hebben, de verstuurder moet bewijzen de brief wel verstuurd te hebben en een ontvangstbewijs kunnen tonen.
Laat dus een advocaat je helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uitspraak hoge raad geeft duidelijk aan dat een bewijs van verzending voldoende is. Zaak is absoluut niet te winnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet geschoten is altijd mis, een goede advocaat kan vaak veel bereiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat betreeft een verzending bewijs, voldoet alleen een exemplaar van een brief met datum daar op dat de persoon claimt te hebben verstuurt? Of moet de persoon een ticketje van de post kantoor tonen als een verzending bewijs?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een pro deo advocaat, hij heeft afgesproken met de advocaat van de tegen partij om voor een afbetalingsplan voor mij te opstellen. En hij vroeg mij een schriftelijke bewijs te bezorgen, dat ik die brief niet ontvangen heb. Een schriftelijke bewijs dat ik die brief niet ontvangen, weet ik niet waar moet ik dat gaan halen. Ik klopte bij de post kantoor, die zeggen dat zo'n bewijzen werden automatisch vernietigd. Alleen de tegen partij een barcode om dat te bewijzen.
De voorstel van mij advocaat, wil ik niet ingaan want ik kan dat niet aan, momenteel ben ik aan het studeren.
Wat kan ik nu doen?

Andere antwoorden (1)

Er is geen beroep meer mogelijk.

Als de tegenpartij aan kan tonen dat hij de brief verstuurd heeft mag hij er van uitgaan dat de brief ook bij u is aangekomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MissBiggie
11 jaar geleden
Tegenpartij moet een ontvangst bewijs kunnen tonen, anders heeft dat hele aangetekend versturen geen enkel nut.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen Tegenpartij hoeft slecht bewijs van verzending te tonen, post is namelijk gehouden aan de wettelijke verplichting om dergelijke brieven op adres af te leveren.