Is string skaten strafbaar?

Is het strafbaar om gekleed in een string, jezelf op rolschaatsen binnen de bebouwde kom op de openbare weg te begeven? Artikel 430a van het wetboek van strafrecht is in een vergelijkbaar topic op dit forum al eens als antwoord gegeven, maar laat in dit geval voor mijn gevoel teveel vragen open. Iemand een meer specifiek antwoord?

Alvast bedankt,

Ben

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ik denk dat het in veel gevallen strafbaar want aanstootgevend is. Een beetje afhankelijk van het waar en wanneer (dat zal een rechter meewegen). Is Staphorst op zondag? Strafbaar. Tijdens een gay parade of zomerfestival in een grote stad? Waarschijnlijk niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, strafbaar.
Het is aanstootgevend gedrag.
Net zoiets als een biertje drinken in het openbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
grasmaaier
11 jaar geleden
is volgens mij niet strafbaar. Dit doet ie al jaren. Toen ik in amsterdam woonde zag ik hem heel vaak voorbij komen. Billy heet ie geloof ik.
Amadea
11 jaar geleden
Bil-ly...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL amadea toch! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha Amadea! Zou er ook string schaatsen bestaan? ;-)
Op de foto is duidelijk te zien dat de man (Alexander Band?) op het fietspad staat. Deze foto is waarschijnlijk genomen door Anneke Feenstra met een Canon EOS 10D zo'n 8 jaar geleden.
Dit alles in aanmerking nemende met de toen geldende verkeersregels is dat hij toch echt het zebrapad had moeten nemen.
Resumé, hij was dus strafbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
piccolo. Zie je dan niet hangen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me geen antwoord op de vraag