Mag winkelpersoneel een pashokje betreden als je je daarin bevindt, of overtreden ze dan de privacywet?

Zie onderstaande afbeelding:

Ze kunnen anders nooit weten of je daar de seks bedrijft of niet. Je zou immers net zo goed de restaurantscene van When Harry met Sally aan het nadoen kunnen zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
7.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Goede vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja he, kwam spontaan in me op :)
AWM
14 jaar geleden
Ja, hele goede vraag! Hoe kom je erop. Het moet je maar opvallen, zo een vreemd bordje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat nou als je naakt er in staat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grinnik: Ik heb serieus iets met bordjes. Als ik op vakantie ga moet je er op rekenen dat ik terug kom met een aantal foto's van in mijn ogen "rare" bordjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@kimy37: Misschien kloppen ze wel eerst op het gordijn
jc54
14 jaar geleden
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.......toch?????????
Eerst jij met je vriend(in), dan een verkoop(st)er erbij, dan het afdelingshoofd nog en vervolgens de bedrijfleid(st)er.
Let's gangbang in de paskamer, als dat maar past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th: goeievraag +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt het dat nou juist niet spannend? Als er niemand binnen kan komen, is de lol er toch al half af?

Het beste antwoord

Natuurlijk mogen ze dat niet zonder toestemming, het moet niet erger worden.
Ze dienen eerst te verzoeken of ze binnen MOGEN komen.
Bij uitblijven van antwoord en als ze geluiden horen die niets met passen te maken hebben, kunnen ze er van uitgaan dat de klant onwel is geworden.
Op grond daarvan kunnen ze het welzijn van de klant
controleren.
Je kunt het vergelijken met het openmaken van een bezet toilet, daar ben je ook niet blij als ze die openbreken.
Het is dus een ernstige inbreuk op de privacy en ze moeten daar dan ook een hele goede reden voor hebben
om zonder toestemming het hokje te betreden /hert gordijn open te trekken.
Zelfs als er sex bedreven wordt, dienen ze daar naderhand de klanten op aan te spreken, een gordijn zomaar opentrekken kan echt niet.
Ze zetten daarmee de klanten ook tov anderen te kijk wat
algemeen als onfatsoenlijk beschouwd wordt.
Dat een klant zich niet fatsoenlijk gedraagt ontslaat het personeel niet van de plicht de fatsoensnormen wel in acht te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je 4 voeten ziet staan weet je genoeg he? En ik weet niet hoe jij sex hebt, maar kalmpjes aan gaat het meestal niet toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zouden er geen twee personen naar binnen mogen, dat staat er toch niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, mijn moeder en ik hebben vorig jaar nog een pashokje gedeeld. Alle overigen waren bezet.
We maakten inderdaad wel veel lawaai, maar dat was meer de slappe lach.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat toch echt: "Max. 2 stuks per paskamer" Dus dat mag gewoon. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, das ook weer zo... Maar ik mag toch wel hopen dat je een beetje weet wanneer een stelletje seks heeft in een paskamer? Bij mij gaat zoiets iig niet geruisloos...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meesleepbeest, ik denk dat 2 stuks per paskamer niet menselijk bedoeld is maar kwa kleding.
Ja, ik vind van wel. Het heeft geen zin om regels te bedenken die je niet kunt uitvoeren of kunt controleren. Ik heb niets tegen sexende paskamergebruikers, maar ik moet altijd zo lang wachten tot er ééntje vrij is. Ik snap nu waarom!
AWM
14 jaar geleden
Ik heb informatie gevonden over wat een particulier beveiliger geacht wordt te doen:

"...de sector particuliere onderzoeksbureaus onthoudt zich, van observatie van personen indien deze personen verkeren in situaties, waarbij zij er aanspraak op moeten kunnen maken onbevangen zichzelf te zijn; ..."

Iets verder vind je aan welke situaties gedacht kan worden:

"In dit kader kan gedacht worden aan woningen, hotelkamers, badhokjes in zwembaden, paskamers in winkels, relaxinrichtingen en toiletruimten."

Ik denk dat winkelpersoneel een soortgelijke etiquette in acht moet nemen. Wat niet wil zeggen dat het nooit zal gebeuren dat ze het gordijn open trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Als ze het gordijn opentrekken trek je ze er gewoon gelijk bij in ;-)
Sex in het openbaar is toch sowieso verboden of heb ik dat nou fout? Ik vind het wel een schending van privecy want als ik niet tevreden zou zijn met mijn lichaam, zal ik het niet op prijs stellen dat hij/zij zomaar het gordijn opzij trekt. Eventuele andere mensen kunnen mij dan ook zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze mogen het wel betreden als je daar bent en je vraagt ze of ze komen helpen.

Dat is absoluut geen schending van welke wet dan ook.

De vraag alleen is of ze dan ook komen... :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het niet, sex is verboden in de paskamer ;)
Volgens mij heb je sex niet alleen met een ander maar toch ook met jezelf (sexuele handelingen) en wat mij betreft mag het winkelpersoneel na een verbale waarschuwing, bij vermoed misbruik het hokje betreden, niet het gordijn oprukken waarbij jan en alleman naar binnen kan kijken natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben benieuwd hoe zo'n verbale waarschuwing dan zou klilnken..