Kan een 18 jarige voogdij krijgen over zijn/haar broertjes/zusjes als de ouders zijn overleden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
5.2K

Antwoorden (1)

Dat kan:

de aan te stellen voogd moet minimaal de 18jarige leeftijd hebben bereikt
• de aan te stellen voogd mag geen geestesziekte hebben
• de aan te stellen voogd mag niet onder curatele staan.

Toegevoegd na 2 uur:
http://www.eo.nl/programma/jong/2011-2012/page/_Ik_zorg_voor_mijn_broertje_en_zusje__/episode.esp?episode=12889257
dit is een uitzending over jongeren die voor hun stiefbroertj en zusje zorgen. Het kan dus.
anneliez
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Een voogd moet minimaal 18 jaar zijn. Dát deel van de vraag is beantwoord met jouw antwoord. Maar: kan iemand de voogd zijn van zijn/haar eigen broertjes en zusjes? Dat deel van de vraag is nog niet (expliciet) beantwoord.
Antoni
11 jaar geleden
Dank voor de toevoeging bij je antwoord.