Omdat tot nu toe geen enkele partij dat een dermate groot probleem vond om er wetten aan te wijden.

De PvdA wil daar verandering in brengen:
Alle vormen van verbaal, non-verbaal of fysiek gedrag met een seksuele betekenis, waarmee de waardigheid van de persoon wordt aangetast, strafbaar maken.

De PvdA wil niet langer tolereren dat vrouwen op straat seksueel geïntimideerd worden en dat dit onbestraft blijft.

http://www.pvda.nl/berichten/2012/08/Maak+seksuele+intimidatie+op+straat+strafbaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. Geen lid van PvdA. (Die zijn te rechts :-))
Kwam toevallig op dit artikel.

Andere antwoorden (2)

????
Seksuele intimidatie is bij uitstek iets dat thuishoort op de werkvloer of een andere omgeving waar de betrokken en min of meer zakelijke relatie met elkaar hebben.

Op straat geldt dat niet ; daar spreken we van aanranding. En dat is wel degelijk strafbaar.

Toegevoegd na 8 minuten:
Seksuele intimidatie heeft overigens voornamelijk te maken met het gebruiken van seks / geslachtsverschillen / toespelingen / opmerkingen als machtsmiddel. Niet primair met aanrakingen of lastig vallen. Dat noemen we ongewenste intimiteiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vrouwen worden uitgescholden voor hoer, worden nagesist, geconfronteerd met seksuele gebaren en bestookt met ongewenst seksuele voorstellen. Slachtoffers van seksuele intimidatie voelen zich vernederd, hun gevoel van veiligheid in de eigen woonomgeving wordt aangetast en hun vrijheid van beweging wordt ernstig beperkt. En dat alles schijnt niet strafbaar te zijn volgens de Nederlandse wet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is ook onmogelijk om te handhaven. Het verschil tussen iemand een l*l noemen in het verkeer ligt dan ook erg dicht bij seksuele intimidatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het er mee eens: onbeschoft gedrag kun je niet met wetten bestrijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schelden is niet strafbaar nee, maar ook niet wat verstaan wordt onder seksuele intimidatie. het is inderdaad gewoon onbeschoft gedrag, dat niet van hogerhand kan worden afgedwongen. Helaas, zou je af en toe zeggen. Maarja, als je elke halve gare idioot die op straat 'he lekker wijf, wil je neuken' tegen je zegt moet gaan aanklagen, kun je in sommige steden / wijken wel aan de gang blíjven. Dan is het wellicht handiger je er gewoon niks van aan te trekken. Beetje teflon doet niemand kwaad.
Pardon??? Is dat niet strafbaar dan :S ???

Ok ik dacht oprecht dat dit overal strafbaar was.
Verbaal iemand seksueel intimideren valt niet onder aanranden, maar als het niet strafbaar is kan iedereen dus maar alles roepen??? Nou dat geloof ik bijna niet.

Volgens mij is dat gewoon strafbaar hoor.

Toegevoegd na 55 seconden:
en anders kun je het altijd nog op ongewenste intimiteiten gooien!