Mogen 0909-nummers hun gesprekken opnemen?

Ik heb onlangs een gesprek gehad met een van de medewerkers van waarzeggers.nl in dit gesprek heb ik zeer persoonlijke informatie besproken. ik heb met de klanten service gesproken en er werd aan mij verteld dat ze geen gesprekken opnemen. toch vertrouw ik dit niet 100%. is het wettelijk toegestaan om alsnog de gesprekken op te nemen? zo ja hoe lang worden de gesprekken bewaard, zo nee wat is de straf hierop en wat is de straf als ze de gesprekken openbaar maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Men mag alleen het gesprek opnemen met jouw uitdrukkelijke toestemming.
Als je dit niet hebt gegeven dan is het ook niet wettelijk toegestaan om het gesprek alsnog op te nemen en al helemaal niet om het openbaar te maken.
Ze zullen dan minimaal een boete riskeren als jij aangifte doet in dat geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is nergens bij wet verboden om gesprekken niet op te nemen. Wel worden er voorwaarden gesteld aan het opnemen van gesprekken. Vooraf moet er kenbaar gemaakt worden dat een gesprek kan worden opgenomen, of er moet u toestemming gevraagd worden.

De Wet Bescherming Persoonsgegevens is van toepassing voor iedereen, dus ook op 0909 centrales.

Ik heb 2 bronnen toegevoegd die dieper ingaan op het onderwerp.