Ja dat mag, zolang er voldoende ruimte over is om de uitrit te gebruiken (dus vrij te houden)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als aan de overkant van die straat een gewone stoeprand ver genoeg van een hoek vandaan is, dan mag je daar parkeren, ja.
Amadea
11 jaar geleden
RVV 1990 is daar heel duidelijk in:

paragraaf 10;

Artikel 24

1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:

a. bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;

b. voor een inrit of een uitrit;

c. buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg;

d. op een parkeergelegenheid:

1°. voor zover zijn voertuig niet behoort tot de op het bord of op het onderbord aangegeven voertuigcategorie of groep voertuigen;

2°. op een andere wijze of met een ander doel dan op het bord of op het onderbord is aangegeven;

3°. op dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden;

e. langs een gele onderbroken streep;

f. op een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen;

g. op een parkeerplaats voor vergunninghouders, aangeduid door verkeersbord E9 van bijlage I, indien voor zijn voertuig geen vergunning tot parkeren op die plaats is verleend.

Men mag dus enkel niet voor een in- / uitrit parkeren, tegenover een uitrit wordt niet gesproken dus dat mag.