Waar kan ik aangifte voor doen?

Mijn ex heeft foto's en filmpje van mij op het internet gezet, mijn gezicht staat er net niet op.. Kan ik bewijzen dat ik dat ben en waarvoor kan ik dan aangifte doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Amadea
11 jaar geleden
Hoezo, als jouw gezicht niet zichtbaar is dan kan toch niemand zien dat jij dat bent? Dan is het toch niet nodig om daartegen te protesteren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is mijn filmpje, hij heeft het recht niet om dat erop te zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is het aan de omgeving te zien die erop staat.

Antwoorden (2)

Dat wordt lastig, omdat je gezicht er niet herkenbaar (beschouw ik vanuit "net niet") in beeld is.
Zo staan wij ook op foto's waar we geen toestemming voor gaven maar alleen zij die ons kennen weten dat wij dat zijn.
Dat voelt (hoewel de situatie op zich zeer positief is) toch niet fijn.
Ik zou de moete sparen, je zou de ex daarmee (negatieve) aandacht geven en negeren werkt bij sommige figuren die neigen naar stalken ed. beter...
Sterkte en schud de boosheid van je af, laat je leven niet weer vergallen door een ex......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het jouw filmpje is kan je aangifte doen wegens diefstal.

Artikel 310 wetboek van strafrecht.
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaren of geldboete van de vierde categorie.

Auteurswet
Artikel 21
Is een portret vervaardigd zonder daartoe strekkende opdracht, den maker door of vanwege den geportretteerde, of te diens behoeve, gegeven, dan is openbaarmaking daarvan door dengene, wien het auteursrecht daarop toekomt, niet geoorloofd, voor zoover een redelijk belang van den geportretteerde of, na zijn overlijden, van een zijner nabestaanden zich tegen de openbaarmaking verzet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gezicht staat er niet op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
net niet