Kost het extra geld om een beroepsschrift naar de kantonrechter te sturen nadat de officier van justitie een eerder schrift ongegrond heeft verklaard?

Ik ben het namelijk niet eens met het opgelegde proces verbaal van 346 euro voor "onnodig geluid veroorzaken".

Eerst heb ik een bezwaarschrift ingediend bij de officier van justitie. Echter is het proces verbaal niet ongegrond verklaard, dus wil (en kan) ik naar de kantonrechter een beroepsschrift sturen. Echter wil ik graag weten wat voor gevolgen dit heeft en of dit (extra) geld kost.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor geluidsoverlast heb je veroorzaakt. Agenten willen nogal eens de verkeerde feitcode gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De aanklacht is onnodig geluid veroorzaken, niet geluidsoverlast. Ik heb met het gaspedaal van mijn auto gespeeld enkele seconden...

Het beste antwoord

Je zult in dat geval eerst het bedrag moeten betalen (sanctiebedrag + administratiekosten), als zekerheidsstelling. Zie onderstaande tekst.

"Beroep bij de rechter

Bent u het niet eens met de beslissing van de officier van justitie? Dan kunt u binnen zes weken schriftelijk beroep instellen bij de kantonrechter. De procedure hiervoor staat ook vermeld op de achterzijde van de acceptgiro. Anders dan bij het beroep bij de officier van justitie moeten bij een beroep bij de kantonrechter wél het sanctiebedrag en de administratiekosten overgemaakt worden. Feitelijk betaalt u daarmee niet de boete; het is een zekerheidstelling. Als de rechter het beroep gegrond verklaart, ontvangt u dat geld dus weer terug. Wanneer er niet zekergesteld wordt, kan de rechter het beroep niet ontvankelijk verklaren. Bent u het niet eens met de beslissing van de kantonrechter, dan kunt u in beroep gaan bij het gerechtshof in Leeuwarden. Overigens kan dat alleen als de sanctie meer dan € 70,- bedraagt."
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt