Wat kan ik doen als iemand een doodsbedreiging tegen mijuitspreekt of facebook?

Enkele woorden waren " i wanna slaughter you, ik wil je lichaam aan honden voeren " ik heb zelf niet gestookt of in een andere manier aandacht gegeven voor dit soort bedreigingen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal zijn dit grappen maar als het vaker gebeurd zou ik lang da politie gaan voor bijv help of aangiften

Het beste antwoord

Uit gebeurtenissen van de afgelopen tijd hebben we kunnen zien want de invloed van Faceboek kan zijn. Dingen die klein beginnen, kunnen uitlopen op geweld of meer.
Bespreek het in ieder geval met je ouders en laat hun toch maar even meekijken op jouw pagina. Zij kunnen het beste bepalen of er misschien aangifte moet worden gedaan van bijvoorbeeld bedreiging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Sowieso diegene blokkeren! Weet je wel wie die persoon is die dat tegen je zegt? zo ja, dan kan je ook naar de politie gaan! Je kan geloof ik ook een melding maken bij facebook zelf. maar of diegene dan ermee stopt is nog een andere vraag. Als je aangifte gaat doen, zorg dan dat je zoveel mogelijk bewijsmateriaal hebt, zodat de politie er werk van kan maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt via internet een melding doen op onderstaande site.

http://www.meldknop.nl/pesten/bedreiging/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou een printscreen maken, deze uitprinten en aangifte bij politie doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ken je die persoon IRL ook? Dan zou ik op hem afstappen en vragen wat hij er mee bedoelt (want ik neem aan dat je Facebookpagina niet openbaar is en dat je alleen vrienden toelaat).

Veel jongeren hebben ergens in hun ontwikkeling zo'n 'uitprobeerfase' dat ze denken dat dit soort dingen grappig zijn als ze ze min of meer anoniem kunnen doen. Als je ze er op aanspreekt, is het meteen al een stuk minder grappig. Als die persoon nog steeds denkt dat het grappig is, kun je hem het beste meteen 'ontvrienden' en verder niet meer met hem omgaan, want zulke sukkels wil je toch niet als vriend?

Als je die persoon niet kent, zou ik de bedreiging melden via de Meldknop. Even wachten met verwijderen, want misschien heb je de gegevens nog nodig. En in het vervolg wat kritischer zijn met wie je als vriend accepteert op Facebook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je krijgt géén minnetje van me, maar ik vind dat je zoiets direct de kop moet indrukken, uitprobeerfase of niet. Een doodsbedreiging is ALTIJD een brug te ver. Dus melden bij fb en een print bij de politie afleveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, dan had ik dus 10-jarige vriendinnetjes aan moeten geven bij de politie omdat ze mijn dochter bedreigden via Hyves. Een flink gesprekje met het wicht in kwestie en het was opgelost.