Mag je een loterij starten?

Een loterij starten en dan het internet gebruiken als enige verkooppunt, maar wel de loten leveren door middel van e-mail. Als je dan de prijzenpot klein houdt en de kosten van de loten ook, de loten kosten dan niet meer als een postzegel en de prijzenpot is klein dus je hebt ook geen vergunning daarvoor nodig heb ik gelezen op de website: http://www.kansspelautoriteit.nl .
Is het dan mogelijk om de omschreven loterij te starten en welke vergunningen zijn daar dan voor nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vraag :)
capthavoc
11 jaar geleden
Zelf voor een bingo, een rommelmarkt o.i,d moet je zowaar een vergunning aanvragen dus zeker met dit lijkt mij ?
zoniet dan breng je me op slechte ideeen gna gna ;) helaas denk het al gevonden te hebben ben niet zo goed in juridische taal maar
deze kan je op je klompen wel aanvoelen http://wetten.overheid.nl/BWBR0002469/geldigheidsdatum_05-10-2012

Antwoorden (2)

Ik lees wat anders op de site:

"Via internet worden veel verschillende kansspelen aangeboden. De Wet op de kansspelen kent hiervoor op dit moment geen vergunningsmogelijkheid. Kansspelen via internet zijn daarom in Nederland verboden."

Dus mijn antwoord zou zijn: nee. E-mail is ook een onderdeel van internet.
Computoon
11 jaar geleden
Het bovenstaande klopt,maar....
Als iets niet geregeld is bij wet en de mogelijkheid bestaat om deel te nemen aan kansspelen via internet,kan en mag de overheid niet zeggen dat ,omdat er nog geen mogelijkheid is dit wettelijk te reguleren het dus verboden is.
Iets wat niet door de wetgever geregeld is,is volgens diezelfde wetgever vrij!
Volgens de Europese richtlijn en wetgeving mag je als overheid niet iets zomaar gaan verbieden omdat je zelf niet bij machte bent een wettelijke regeling te treffen.
Het verdrag van Rome is hier heel duidelijk in.