Hoe en waar zou ik een boedelvolmacht kunnen verkrijgen voor een niet al te hoge prijs welke een rechter in Polen zal accepteren?

De vader van mijn vriendin welke van Poolse afkomst is is een maand geleden overleden. Haar moeder, nog steeds wonend in Polen, heeft een (boedel)volmacht nodig welke haar moeder bij de rechter in Polen kan gebruiken om zaken te kunnen afhandelen. Het is helaas niet mogelijk voor mijn vriendin om in de korte periode van -nu tot de rechter- om naar Polen af te reizen. Hoe en waar zou ik dus een boedelvolmacht kunnen verkrijgen voor een niet al te hoge prijs welke de rechter in Polen zal accepteren? Ik woon in Hilversum.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Hiervoor zul je een afspraak moeten maken met een notaris in hilversum die kan dat voor je regelen je moet wel geldige legitimatie meenemen.
ronron1212
11 jaar geleden
Inderdaad zoals eerder vermeld zul je dit bij een notaris moeten gaan regelen. Wat zal dit gaan kosten in tijd en geld. De kans dat er een vertaling naar het Pools moet gebeuren acht ik aanwezig. Dit hebben we al eens meegemaakt met een kwestie van notaris Nederland naar notaris Ierland. Dit is vrijblijvend in een eerste gesprek met de notaris te vragen.

Wanneer ik er van mag uitgaan dat er geen familie-onenigheden zijn en de factor geld een grotere rol speelt; dan hierbij een avontuurlijk alternatief.

Poolse kennissen van ons die over weinig geld beschikken reizen heel goedkoop per bus op en neer.
Afhankelijk van waar je moet zijn in Polen is dit op te zoeken op het internet.
Waarom zou je vriendin (eventueel met jou) in deze moeilijke tijd voor haar moeder haar niet eens bezoeken en tegelijk de nodige formaliteiten daar af te handelen.

Als voorbeeld in plaats van een goedkope vlucht met Rayonair vanaf Eindhoven (wat ook mogelijk is) is er een goedkoop alternatief (als je op tijd boekt) met de bus voor nog geen 60 euro een retourtje b.v.: Den Haag - Warschau.
De lange reistijd van 21 uur is te verkorten door te slapen op de confortabele stoelen. Wc, airconditioning en televisie zijn aanwezig.
Het kan best zijn dat een week vakantie bij de gastvrije mensen in Polen nog goedkoper is dan de gang naar de notaris.

Positief gedacht is reizen, iets beleven, het avontuur opzoeken nog altijd gezonder dan piekeren hoe het hier allemaal moet met die papieren rompslomp.

Het is maar een idee.