mag politie voor een vaderschapstest naam en adres gegevens van een mobiel nummer opvragen?

de vader van mijn baby gaf mij een valse naam op en is spoorloos sinds hij weet van de baby. toch wil ik hem een vaderschapstest laten afdwingen. ik heb zijn mobiel nummer en weet dat hij ict manager is in amsterdam ergens.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als de man geen misdaad begaan heeft, valt hem geen dwang op te leggen.
Afgezien van dat ik het heel verdrietig voor je vind dat hij je laat zitten, is het maar de vraag of hij wist dat je zwanger kon worden.
De wet is vrij streng, een vrouw kan eigenhandig besluiten abortus te laten plegen , ook als de vader in spe dat NIET wil.
Dat heeft ook een keerzijde, als de man het kind niet wil erkennen als de zijne zal hij er strafrechterlijk moeilijk toe gedwongen kunnen worden aan een vaderschapstest mee te werken.

Hoe oneerlijk het ook voelt, ik ben bang dat je met lege handen staat.
Hardop denkend zeg ik , zou je dan zo een za........er als vader van je kind willen, want aan (alimentatie) plichten zitten ook (bezoek en omgang)rechten.

Uit de grond van mijn hart wil ik je vertellen dat ik dit antwoord zeker niet kwaad in jouw richting bedoel maar het is zwaar kl... dat de man wel de lusten maar niet de lasten op zich wil nemen.

Ik hoop dat je een goede , betrouwbare partner vind die jou en je kleintje WEL gelukkig wil en kan maken.

Ik wens je zeer veel sterkte en een ECHTE partner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kunnen ze wel maar daar moet de officier van justitie toestemming voor geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt binnen 5 jaar na de geboorte van de baby bij de rechtbank een verzoek indienen vast te stellen wie de vader is.

Hier is het artikel in het Burgerlijk Wetboek:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW1/207.html

Heel veel succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is geen politietaak. Is civiel dus je moet er zelf mee aan de slag