Mijn dochter heeft in het jaar 2011 50 uur maatschappelijke stage gelopen. Kan een nieuwe school haar hier weer toe verplichten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Waarom zou dit niet moeten kunnen dan? Natuurlijk kan dit.

De school zou eventueel vrijstelling kunnen geven als het exact dezelfde stage is, maar hier zijn ze zeker niet verplicht voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom wil je eronderuit? Er zitten vaak veel voordelen aan.
- Zo kan je het op je cv zetten.
- Krijg je een kijkje in de keuken van een bedrijf.
- Wellicht houd ze er nog een baantje aan over.
- Op school kunnen ze er allerlei projecten aanvast plakken.

Een school kan besluiten om elk jaar een stage te laten lopen. Vooral bijv. op een heao is dit populair. Dan ben je bijv een half jaar niet op school, maar toch betaal je lesgeld. Hoe ideaal is dat....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een school kan het niet verplichten tenzij het totale andere stages moeten zijn als die zij gelopen heeft ik zou wel even de bewijzen laten zien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om dertig uur maatschappelijke stage in het voortgezet onderwijs. Uw dochter heeft aan die verplichting voldaan, dus hoeft ze op een andere school voor voortgezet onderwijs niet opnieuw een maatschappelijke stage te doen. Ze moet natuurlijk wel een certificaat als bewijs kunnen laten zien.
Door verhuizing of overstap naar andere school voor VO geldt dit dus: Geen nieuwe verplichting.
Maar:
Als uw dochter nu op een MBO een opleiding volgt kan er wèl een eventuele nieuwe maatschappelijke stage worden verplicht. Dit is overigens geen wettelijke verplichting van de overheid, maar kan wel op het ROC zijn ingesteld. In dit geval zal de maatschappelijke stage waarschijnlijk moeten passen bij het beroep waar de leerlingen op worden voorbereid.