Product zonder CE-keurmerk importeren voor privegebruik mogelijk?

Hoi,
Ik wil een product uit de USA importeren (via e-Bay), voor privégebruik (dus niet voor doorverkoop op de europese markt). Het product heeft echter geen CE-keurmerk (en wordt daarom dus niet op de EU markt verkocht, waardoor ik het wil importeren).
Ik vroeg me af, of ik dit product dan gewoon kan importeren en af laten leveren bij mijn huis???
Kortom, mag ik een NIET-CE goedgekeurd product importeren, als het voor PRIVE gebruik is?? Of wordt dit onderschept bij de douane (als "illigaal").

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (1)

De CE-markering is geen keurmerk. Ook op machines voor eigen gebruik hoort een CE-markering, zelfs op eigen gemaakte machines. of hij bij de douane onderschept wordt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er staat ook, Bij het importeren van een product voor eigen gebruik, wordt de gebruiker gezien als importeur.
en eerder staat, dat de importeur ook de verantwoordelijkheid draagt wat betreft de CE-markering.