Kan je gestraft worden voor iets illegaals wat je weer weg haalt?

Iemand die ik ken bood eerst een gratis iTunes download lijst aan. Deze heeft hij later weer verwijderd. Nu, 1 jaar later, heeft hij in zijn About Me pagina gezet dat hij eerst die downloads aanbood, maar daarmee is gestopt omdat niet iedereen dit even leuk vond. Kan hij hier nu nog een boete oid voor krijgen, aangezien hij nu gewoon zijn bekentenis heeft geupload?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als je iets illegaals doet en het daarna toegeeft, wil nog niet zeggen dat dat automatisch zonder straf gaat. Tja ik heb iemand vermoord, maar ik geef het toe... Oké niet helemaal vergelijkbaar, maar toch...

Afhankelijk aan hoe groot die illegale upload zijn omvang heeft genoten kan dat persoon alsnog worden vervolgd. Hoogstwaarschijnlijk zal dat niet gebeuren, daar ik denk dat het slechts op kleine schaal heeft plaatsgevonden, anders was dat persoon al meteen bij de kladden gepakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, bedankt!

Andere antwoorden (1)

Er is geen zichtbaar bewijs dat hij die blog heeft geplaast, het kan ook een ander geweest zijn die zich voordoet als de bekenner, of bedoelde hij het misschien niet serieus. Zolang daar geen bewijs voor is, doet zijn bewering ongegrond zijn werking.

Onderzoek naar deze illegale handel, zal kunnen worden onderzocht mits er genoeg aansporingen zijn, en er bewijs gevonden wordt. Gezien de bezuinigingen van de regering, zal de komende jaren het politieonderzoek hierdoor minder relevant worden door het beperkte budget.

Zolang er niet aan verdiend wordt, wordt zo'n misdaad minder ernstig opgevat. Illegaal downloaden is bijvoorbeeld bijna even erg, die bieden vervolgens hun mp3s ook weer aan, zonder zelf er goed bij stil te staan, op het netwerk door het openbaar te delen. Hoe velen dat wel niet hebben gedaan is een speld in een hooiberg!