Mag je ''In Naam der Konigin op een brief ter eis zetten? zie uitleg

Ik heb het testament van mijn moeder opgevraagd, en daarin staat dat ik 1/3 van het nalatenschap krijg.. Mijn vader reageert op niks, dus ik stuur met aangetekende brieven en testament, naar hem, of hij wil vertellen hoeveel het is en of hij dit wil overmaken.

Mijn vader is een psychopaat, en helaas: ook dit negeert hij weer. Mag ik op een brief ( heb al 2 herinneringsbrieven gestuurd). zetten: Ín Naam der Konigin.? Ik kan er in de wet, e.d niks over terugvinden?

Graag alleen juridische kloppende antwoorden!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Gecondoleerd,

Ik vraag me af waarom je "In naam der Koningin" in de brief wilt zetten.
Je bent in ieder geval niet bevoegd om "In naam der Koningin" in je brief te gebruiken. Wat je wel mag doen is gebruik maken van het zinnetje "In naam der Wet", maar het voegt jammer genoeg niets toe.

Wat ik je wil adviseren is om eerst goed na te gaan of er geen recht van de langstlevende is.
De meest voorkomende testamenten zijn zogenaamde langstlevende testamenten. Dit zijn testamenten die zijn gemaakt ter bescherming van de langstlevende partner. Door de Hoge Raad is bepaald dat de verzorgingsgedachte die uit de langstlevende testamenten blijkt, voor gaat op het recht van de kinderen op hun legitieme portie.

Mogelijk kan het Juridisch loket je verder helpen om met jouw samen te kijken of je de ervenis nu kan opeisen.

Heel veel succes en sterkte met het verwerken van dit verlies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is is er toch een executeur testementair aangewezen? Misschien kun je bij hem terecht (of is dat je vader?), of bij de notaris die de nalatenschap behandelt.
Ik zou echt juridische bijstand zoeken. Als de zaak ligt zoals je het zegt sta je volledig in je recht.
Ik weet niet hoe lang dit allemaal al speelt, maar er moet ook aangifte van de erfbelasting worden gedaan het 1e jaar, dan zal het geld dus wel verdeeld moeten zijn.
Sterkte

Andere antwoorden (3)

dit gaat niet lukken.
in Naam der Koningin kan alleen als je gevolmachtigd bent door de Hare Majesteit.
een vervelende situatie, hopelijk komt het tot een goed eind.
heel veel sterkte toegewenst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een dwangbevel: dit is zo bij de wet geregeld.
een eis brief, zoals die bedoelt wordt volge vraagsteller
is niet bij de wet geregeld en heeft zo geen zeggingskracht.
Is rechtswinkel misschien een optie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt het testament staat daar iets in als langstlevend? Zo ja lees dat dan goed want dan is de kans groot dat je pas geld krijgt als je vader is overleden. Veder kun je beter contact opnemen met de notaris en hem vragen hoe het zit met dat testament.
ronron1212