ik heb mijn zoon erkent voor zijn geboorte,maar blijkt dat hij niet mijn biologische zoon is,wat kan ik doen om zijn achternaam ongedaan te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Interessante vraag. Dus als blijkt dat hij je biologische zoon niet is, wil je alle banden verbreken die je verder met hem opgebouwd hebt? Denk je dat dat goed is voor die jongen? Of is het alleen een actie gericht tegen de moeder? Misschien moet je toch ook even nadenken wat dit voor gevolgen zal hebben voor het leven van het kind, dat zich inmiddels natuurlijk beschouwt als jouw zoon.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, laat je zoon later zelf beslissen of hij een andere naam wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een onzin. Alsof uitsluitend een bloedband defineert dat iemand familie is... Ik hoop dat deze vraag puur hypothetisch is... Anders zou het Erg zwak zijn.
bamibal
11 jaar geleden
Lekker genuanceerde reacties weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk dat de band er nog niet zo lang is? (Als die er al is.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud is het kind?

Antwoorden (1)

U moet een verzoek om wijziging achternaam sturen aan Hare majesteit de Koningin der Nederlanden.
Hier meer informatie:
www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=51716