Ben je strafbaar als een minderjarige je binnen laat in het huis van de ouders terwijl jullie een contact 'verbod' hebben?

Ik (24) ben over de vloer gekomen bij een meisje (17). De ouders van dit meisje verbieden contact tussen haar en mij totdat zij haar gedrag verbeterd.
Nu ben ik langs gekomen bij een van de ouders terwijl die niet aanwezig waren.
toen kwam ik er achter dat er camera's stonden.
Nu is mijn vraag kunnen zij aangifte doen en wat zijn de gevolgen daarvan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Huisvredebreuk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met ' totdat zij haar gedrag verbeterd '?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja is dit huisvreudebreuk? En op de ander zijn reactie ; haar gedrag is nogal opstandig. Laatste puber fase denk ik

Antwoorden (3)

Als er echt een contactverbod door de rechter is opgelegd, dan ben je strafbaar.

Indien dat niet het geval is, dan is het niet jouw probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Contact verbod is door die ouders opgelegd. Als ik dus door haar uitnodiging binnen ben gekomen is dit niet strafbaar?
Waar baseer je dit op als ik vragen mag! Dankjewel voor je antwoord sowieso
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk niet Sprookjes. Als haar ouders zeggen dat het verboden is bij hen thuis 'hoera' te horen ben je immers ook niet strafbaar ;-).
Zoals hierboven aangegeven, het is geen verbod van een rechter, het is 'gewoon' een huisregel.
Overigens hebben ouders soms een goede reden om een huisregel in te stellen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben toch benieuwd wie mij een minnetje heeft gegeven. Zal wel een azijnzeikerd zijn. Maar anyway, als het contactverbod door haar ouders is opgelegd dan is het eigenlijk haar probleem. Het wordt een ander verhaal als jij een contactverbod van de rechter hebt gekregen. Vaak gaat er ook wel een hele lange geschiedenis aan vooraf, bijvoorbeeld omdat jij haar gestalked of mishandeld hebt. Het lijkt me niet dat dit het geval is :-)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Dat is nog steeds geen echt antwoord op de echte vraag die gesteld word. Het meisje is minderjarig, en het is niet HAAR huis.
Haar ouders willen HEM niet binnen hebben.
Is hij strafbaar als hij toch binnen komt?
Normaal wel, want ja, dat is huisvredebreuk. Nu is hij binnen gelaten, maar niet door de eigenaar, maar door de minderjarige dochter. Dus ik snap de vraag wel, maar ik weet het antwoord niet. Vind het een goeie vraag :-)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Het is volgens mij wel strafbaar om dit te doen als het bijvoorbeeld een kleuter is die jou binnen laat, maar ik weet niet tot welke leeftijd dit is.
Alleen als je een officiële contact Verbod hebt gekregen . Verder heb je niet ingebroken en kwaad gedaan. Hier kunnen de ouders niks mee .. Moeten eerst bewijs hebben dat je of stalkt of vernield of iemand pijn wil doen, voordat de politie werk er van maakt.. En zij staat op dat woon adres ingeschreven en zei valt onder haar ouders verantwoording, en daar valen ze duidelijk in ... Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"kunnen zij aangifte doen"
Ja zeker kunnen zij dat..

"wat zijn de gevolgen"
Dat is aan de Officier van Justitie.

Dat is het antwoord maar..

Jij zegt dit:
" De ouders van dit meisje verbieden contact tussen haar en mij totdat zij haar gedrag verbeterd."..

Daar in blijkt dat de ouders niets tegen jou hebben maar dat het aan hun dochter ligt..
Dus ik zou niet weten waarom zij een aangifte zullen doen tegen jou... Het is immers de dochter die nogmaals laat zien dat haar gedrag niet correct is..