Ik wil graag emigreren naar Frankrijk maar heb in NL een Uitkering en moet de taal nog leren is dit op een of andere manier mogelijk?

Kan je verhuizen van Nederland naar Frankrijk als je geen taal en baan hebt.Als het bv gevaarlijk is om voor jezelf in NL te blijven ivm dreiging.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Je kunt best gaan emigreren naar Frankrijk, maar het zou wel verstandiger zijn om eerst de taal een beetje te leren omdat dat je verblijf een stuk gemakkelijker zal maken. In de eerste periode zul je veel dingen moeten regelen en wanneer je dan de taal niet machtig ben maakt dit alles erg moeilijk. Wanneer je daar je verblijfplaats hebt gevonden zul je je bij die gemeente moeten inschrijven en zal je dus ook worden uitgeschreven op je laatste woonplaats in Nederland, waardoor je geen recht meer hebt op een uitkering vanuit Nederland. Die zal je dus in Frankrijk moeten aanvragen en ik denk niet dat ze daar op zitten te wachten. Ook moet je kunnen aantonen dat je in je levensbehoeften kunt voorzien, dus moet je voldoende spaargeld meenemen. Als je di niet hebt, dan zal het niet eenvoudig worden.
Gezien je eerdere vragen heb ik het idee dat het bij jou om een soort wanhoopspoging gaat. Overdenk alles heel goed en als je echt naar Frankrijk wil, zorg dan voor een betere voorbereiding, zodat je jezelf niet verder de nesten inwerkt.
Misschien is naar de andere kant van Nederland verhuizen een betere optie.
Veel succes.