Ik kan geen parkeervergunning krijgen omdat ik geen zelfstandige woning heb. Ik heb wel zelfstandige woonruimte. Is de afwijzing terecht?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb een eigen keuken, douche, deurbel en toilet. Ik heb geen eigen voordeur maar wel een deur naar een gang die op slot kan. Volgens de rijksoverheid, spreken we dan van een onvrije (maar zelfstandige) woning. Ik ben er alleen nog niet uit of er een verschil is tussen woning en woonruimte.

Toegevoegd na 1 uur:
Volgens de huurcommissie heb ik een zelfstandige woonruimte en recht op huurtoeslag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K

Het beste antwoord

je kan in bezwaar gaan met de mededeling dat je wel een zelfstandige woning heb en in dat bezwaar geef je aan dat de huurcommissie dat heeft bepaald.
Niet vergeten copy toe te voegen bij je bezwaarschrift.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb eigenlijk te weinig info om dat goed te kunnen beoordelen, maar in het algemeen geldt voor een zelfstandige woning dat je een eigen voordeur en een eigen bel moet hebben. Als je dat hebt, heb je in het algemeen ook recht op huurtoeslag en kan je idd een parkeervergunning aanvragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook geen parkeervergunning.
Ik mag mijn auto overal parkeren waar ik wil.
Al dan niet betaald.

Dus normaal gesproken heeft een mens geen parkeervergunning nodig.
Dus is de vraag: wat bedoel je precies?

WAAR heb je die vergunning aangevraagd?
WAT VOOR vergunning bedoel je.
Gaat het om een invalidenparkeerplaats?

DAAR waar jij die vergunning hebt aangevraagd,
daar zijn ook de regels en voorwaarden bekend.

Vraag naar die regels en voorwaarden.

Vraag daar ook naar de DEFINITIE van zelfstandige woonruimte.
Dan kan ook nog wel eens verschillen per gemeente of
instantie of wat je dan ook bedoelt............

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook hier is de RIJKS overheid vrij duidelijk:

Een zelfstandige woning is een woning met een eigen toegang waarbij u keuken, douche en toilet niet hoeft te delen met andere bewoners van het pand. Bij een onzelfstandige woning moet u 1 of meerdere van deze voorzieningen wel delen met de andere bewoners. Een onzelfstandige woning heeft wel een eigen toegang, namelijk de deur van de gehuurde kamer(s).

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/wat-is-een-zelfstandige-woning-en-wat-is-een-onzelfstandige-woning.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dan woon jij niet in het centrum van een drukke stad. Mensen die dat wel doen hebben zeker wel een parkeervergunning nodig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja Amadea, dat geloof ik wel, dat dat in veel steden zo is. Maar daar heeft de vraagsteller het niet over: waar! en hoe!
De meeste mensen wonen niet in het centrum
van een grote stad.
Het klopt wel dat je volgens de huurcommissie een zelfstandige woonruimte hebt, maar je hebt geen eigen huisnummer, dus adres. Op dit adres wonen meer mensen en per adres is het aantal parkeervergunningen beperkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik denk dat het maximale aantal parkeervergunningen al in het bezit van jouw medebewoners is.