Ik heb een keer gehoord dat je in Amerika aangeklaagd kan worden voor poging tot doodslag als je zelfmoordpoging mislukt. Klopt dit?

Zo ja, hoe zit dit dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K

Het beste antwoord

Zelfmoord is wel in meerdere staten strafbaar, maar poging tot doodslag is niet iets waar je voor aangeklaagd kunt worden als je het probeert.

Je kunt, naast de strafrechtelijke vervolging, wel door burgers aangeklaagd worden die een trauma hebben opgelopen. Dat zal een schadevergoeding opleveren, maar geen gevangenisstraf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jazeker want je kan andere mensen schade aanbrengen. Zo niet fysieke schade maar dan geestelijke schade.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is toch iets anders dan een poging tot doodslag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo niet waar funburb. Jouw antwoorden slaan vaak de plank mis of zijn gewoon onzinnig, je kunt beter eerst googlen voor je antwoord geeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo zie je maar hoe gek amerikanen zijn ....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In deze zijn niet de amerikanen gek. Het is nl niet waar.