kan ik mijn contract bij sw bedrijf ontbinden?

Sinds een tijd heb ik een cotract van 20 uur bij een sw bedrijf. Ik heb hiervoor altijd een wajong gehad en nu nog een deel aanvullend. Wat gebeurt er als ik per direct mijn contract ontbind bij het sw bedrijf Ook staat de werkwijze mij totaal niet aan en hierdoor alleen maar meer psychische klachten krijg ipv dat ik me geholpen voel. Ook haal ik die 20 uur bij lange na niet.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het gaat om een wajong VOOR januari 2010

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sociale werkvoorziening
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uwv zegt op de site: Is het werk in de sociale werkvoorziening toch te zwaar? Dan krijgt u weer een Wajong-uitkering. Maar vraag mij af hoe dit zit ivb met het contract.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heb ik dus al gedaan maar er wordt geen gehoor gegeven aan mijn klachten.

Het beste antwoord

Een SW bedrijf hoort je werk naar vermogen aan te bieden, als dat niet gebeurd kun je terecht bij je werkleider en als die dit niet oplost kun je bij zijn werkleider terecht, zo kun je steeds een stapje hogerop, als laatste kun je bij het UWV en je gemeente terecht, de gemeente is verantwoordelijk voor de SW en het UWV is verantwoordelijk voor de indicatie, vraag desnoods een nieuwe keuring aan bij het UWV, dit kan tegen een eigen bijdrage van 50 euro geregeld worden, zodat je zwart op wit hebt, wat jij wel en niet kan, hier moet het SW bedrijf zich aan houden, doen zij dit niet leg dan zeker een klacht bij het UWV en de gemeente neer.
Lees je contract en de arbeidsvoorwaarden en het CAO goed door, zodat je weet waar je over praat, ik denk niet dat je zomaar ontslag kunt nemen, heb je al overwogen een gewone baan te zoeken, dit kan best gunstig uitvallen met een WSW verklaring, je bent voor de werkgever een stuk goedkoper, dus ga daarmee eens aan de slag.
Meld je dernoods ziek als het werk voor jou niet te doen is, maar neem geen ontslag, voordat je zwart op wit hebt wat de gevolgen daarvan zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje met deze informatie kan ik verder.

Andere antwoorden (2)

Je kunt niet zo maar je contract bij sw opzeggen. Je hebt een wajong uitkering en je moet werken omdat je dat volgens de artsen dus gedeeltelijk kunt. Wel kun je met je begeleider een gesprek aanvragen om je werk te bespreken. Als je opzegt loop je het risico dat je wajong wordt stop gezet.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om een wajong van voor januari 2010.
ronron1212
11 jaar geleden
dat maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het werk in de sociale werkvoorziening toch te zwaar? Dan krijgt u weer een Wajong-uitkering. Dit staat op de site van het uwv
ronron1212
11 jaar geleden
jb86 alleen na het vaststellen daarvan en dat doet wel iemand anders dan jij zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag ik dan wel een contract verlening weigeren? Aangezien dit binnenkort het geval is.
ronron1212
11 jaar geleden
nee alleen in overleg met een arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag ik vragen waar jij deze informaie van daan hebt zodat ik dit in kan lezen?
ronron1212
11 jaar geleden
Je werkt daar om je te kunnen laten integreren en hopelijk je te begeleiden naar een betaalde baan. Je bent daar geplaatst in opdracht van je uitkering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben daar niet geplaats in opdracht van mijn uitkering.
ik heb dit traject destijds zelfs in gang laten zetten, heb het idee dat jij ook niet helemaal op de hoogte bent van dit soort zaken.
ronron1212
11 jaar geleden
weet je ga lekker je gang dan merk je het vanzelf wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ga ik zeker doen, ik laat mij eerst juist informeren en niet door jou.
ronron1212
11 jaar geleden
waarom stel je je vraag dan hier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat dit eeb vragen site is, en omdat ik me geen raad weet met de hele situatie die gaande is daarom
Je hebt een contract getekend. Daar staat ook in onder welke voorwaarden je het contract mag verbreken.

Waarschijnlijk krijg je als je het contract 'zomaar' verbreekt over die uren geen uitkering meer.

Neem contact op met je (wahjong) begeleider(s) en leg je probleem uit. Je kunt je probleem ook bij het bedrijf bespreken - vaak zijn bedrijven best genegen om problemen op te lossen, maar ze moeten wel weten dat er problemen zijn.