Winkel levert spullen niet. Wat kan ik doen?

ik twee weken geleden spullen besteld op een webshop. Ik heb meteen betaald, de spullen stonden op de webshop op voorraad en de levertijd was maximaal 5 werkdagen. Ik heb ze echter nog steeds niet ontvangen en krijg geen reactie wanneer ik ze contact via de email (telefoon nemen ze niet op). Een ingebrekestelling is volgens mij niet nodig dus kan ik nu stellen dat de leverancier in verzuim is?
En als dat zo is, hoe kan ik dan de spullen alsnog krijgen, dan wel mijn geld terug krijgen? Welke stappen moet ik nemen? Het gaat om een order van ongeveer 100 euro.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
:-S lastig, ik denk dat je belazerd bent. En als je vooraf met Ideal betaald hebt, en de webshop heeft geen waarborg, of zijn gewoon oplichters, zou je wel eens naar je geld kunnen fluiten. Als dit het geval is, heb je niet goed genoeg uitgezocht of je wel met een legale winkel te maken had, en dan kan ik helaas alleen maar zeggen, dit zal je niet snel nog een keer gebeuren :-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk betreft het een vrij grote webshop die er geen baat bij heeft om mensen op te lichten, en ingeschreven staat bij de kamer van koophandel.
En ik weet niet wat er precies aan de hand is waarom ze niet reageren maar ik wil wel graag mijn spullen of mijn geld terug
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je ze niet bellen?
Je wilt zeker niet vertellen welke webshop het is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stuur me even een PM. Wellicht dat ik iets meer kan vinden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Hehe besteld bij Pabo zeker? Daarom wil je niet zeggen welke webshop ;-) oke die is flauw...

Antwoorden (1)

Allereerst is van belang of de webwinkel een keurmerk heeft; bij voorkeur het Thuiswinkel Waarborg. Daar kun je (afhankelijk van het soort keurmerk) in principe met klachten terecht. Goede en betrouwbare keurmerken beschikken ook over een deskundige, onafhankelijke geschillencommissie.

In de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden van de webshop zullen ongetwijfeld allerlei uitzonderingsclausules staan met betrekking tot de leveringstermijn. Daar zul je dus eerst even naar moeten kijken.

Daarnaast is er een wettelijke leveringstermijn van 30 dagen (tenzij in de algemene voorwaarden anders is bepaald): na die tijd kun je, per aangetekende brief, de overeenkomst laten ontbinden en je geld terugvragen (zie bron).
Pieter2011