Wat kost een notaris?

Ik heb een schrijven van een notaris ontvangen waarin ik word gevraagd een volmacht voor mijn broer te ondertekenen i.v.m. een transactie. Die ondertekening mag bij een willekeurige notaris plaats vinden. Als ik het doe bij de notaris van wie het schrijven afkomstig is, dan is het gratis. Zijn kantoor ligt op een uur rijdens van mijn woonplaats. Om uit te rekenen wat goekoper is wil ik weten hoeveel een notaris berekent voor het legaliseren van een handtekening, zoals dat heet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Sinds de nieuwe Notariswet in 1999 is er vrije marktwerking binnen het notariaat gekomen waardoor de tarieven niet meer gelijk zijn bij elke notaris. Je zult dus moeten vergelijken (via bijvoorbeeld goedkoopstenotaris.nl) welke notaris bij je in de buurt het goedkoopste is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

www.notaristarieven.nl
www.degoedkoopstenotaris.nl
www.notaris-vergelijken.nl
Op deze sites kan je "shoppen".
Ik kan je niet zeggen welke voor jou het goedkoopste is, dat hangt mede af van je woonplaats (als je geen reisonkosten wilt hebben).
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel dat je 2 x 80 kilometer moet rijden dan ben je ongeveer € 15,00 aan brandstof kwijt.

Een rondje bellen langs de notarissen in je woonplaats wat hun kosten zijn en je weet of het zich loont om een andere te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maken van een notariële volmacht kost tussen de 150 en 300 euro..
Ik denk dat je beter dat uur reistijd kunt kiezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel te veel, als je het mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het zeker op het kantoor van de betreffende notaris doen.
Misschien is het te combineren met wat anders in de buurt.
Het is mogelijk een onderzoek naar de kosten te doen.
Dat kost tijd en moeite.
Dan vind U mogelijk een notaris in de buurt , die betaalbaar is.
Wat een moeite, de persoon in kwestie moet zich inlezen enz.
Je kunt echt een heel eind rijden voordat je duurder uit bent dan dan bij een notaris.
Een uurtje rijden kan toch ook leuk zijn, misschien in een leuke stad/dorp.
Je kunt alles willen berekenen.
Doorpakken levert echter resultaat en dan is de boel immers ook rond.
Veel succes.