Wat is de betekenis va een"P" bord met onderbord in een straat?

Er zijn Alan beide zijde can de straat een "P" bord geplaatst met daaronder "alleen in de vakken". Wat is de juridische status nu van de straat? Is het nu een parkeerterrein waarop je niet mag parkeren, immers alleen de vakken? En wat is de juridische status van een dergelijk onderbord? Men is nu lekker aanhet het bekeuren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.7K

Het beste antwoord

De 'P' staat inderdaad voor parkeren.
Het geeft aan dat er mogelijkheden zijn tot parkeren.
Het onderbord geeft aan dat deze mogelijkheden tot parkeren uitsluitend in de daarvoor bestemde vakken is bedoeld.

Toegevoegd na 10 minuten:
Onderborden zeggen altijd iets over het verkeersbord dat erboven hangt.
Het is dus een aanvulling van het verkeersbord. In dit geval ben je verplicht het op te volgen, anders ben je strafbaar.

Nog even terugkomend op de juridische status.
Er bestaat geen verkeersbord wat 'parkeerterrein' betekend. Dat is een woord wat wij in de mond genomen hebben. De juiste benaming voor het 'P'-bord is: parkeergelegenheid.

Oftewel: er is in de straat parkeergelegenheid, uitsluitend in de vakken.