Waar kan ik terrecht als gemeent me teveel vraagt voor verlagen van de stoep.

Graag wil ik mijn stoep laten verlagen tbv een inrit. Hiervoor heb ik reeds vergunning (legekosten €170,-) nu wil de gemeente me een offerte doen voor het verlagen van deze inrit. Deze offerte krijgen zij van een extern bedrijf. Heb ik jet recht om een tegen offerte te laten maken bij een ander bedrijf? Ook al
Zegt de gemeentenvan niet? Zoja bij welke instantie moet ik dan zijn? Of welke instantie kan ik dan noemen waar ik me toe ga richten?
Hoop op goede tips.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
3.1K

Antwoorden (1)

als je vraagt aan welke eisen de verlaagde stoep moet voldoen kan je hiermee elk willekeurig bedrijf of persoon.

als het aan de wettelijke eisen voeldoet is het prima.

een offerte is enkel een overzicht en specificatie van ingeschatte kosten. vraag voor alle zekerheid of deze offerte vrijblijvend is, en zo ja: laat maar komen met die kosten. wellicht scheelt het wel met de bedragen van een ander 'bedrijf'.

daarbij heb je wellicht een uitgangspunt van kosten, en zullen er misschien bedrijven of mensen (beunhazen) zijn die het voor minder kunnen.

hoe dan ook, als je de wettelijke eisen voldoet kan een gemeente je bij mijn weten verder niets verplichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is hun stoep maar jij hebt een vergunning om hier aanpassingen aan te doen :) als het volgens de wettelijke eisen gebeurd, en/of de eisen die de gemeente daaraan stelt en jij dit kan waarborgen ben je waarschijnlijk al een stukje verder. maar goed, als jij de gemeente geen opdracht geeft om aan de slag te gaan zullen ze niets doen, tenzij ze het vrijwillig (kostenloos) doen.
zonder opdracht vraag jij namelijk nergens om. dus nogmaals: laat ze op papier zetten aan welke eisen de aanpassingen moeten voldoen.
en als ze een offerte willen doen, vraag dan of dit op vrijwillige basis is (dus zonder kosten, of andere zaken waar jij aanvast zit) een vergunning is in dit geval toestemming dat je iets aan mag passen wat van de gemeente is onder de hieraan gestelde voorwaarden. zelf doen daar zijn ze niet happig op.
zo moet het bv niet lang gaan duren, mag je tijdens je werkzaamheden geen gevaarlijke situaties creeren (tegels op de weg, of obstakels waar mensen zich aan kunnen bezeren, verkeer moet goed overzicht kunnen blijven houden etc)
het mag geen geen scheve verzakte toestand zijn/worden waar mensen over kunnen struikelen: de gemeente is ook hiervoor namelijk aansprakelijk en wil zekerheid hieromtrent.
er moeten borden staan zodat men kan zien dat er werk in uitvoering is, en dat soort dingen. maar vragen kan je het altijd, per gemeente kunnen de voorwaarden en eisen die hieraan gesteld worden weleens verschillen zodat er wellicht een mogelijkheid is om het zelf te doen. nee heb je, ja kan je krijgen :)