wat kan ik doen als de ex voorzitter van stichting zich 3 dagen na aftreden nog heeft uitgegeven als voorzitter bij de bank om financien in te zien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Daar kun je nu niets meer aan doen, dat is gebeurd. Om dit te voorkomen zo gauw mogelijk zorgen dat de gegevens bij de bank aangepast zijn. Dus dat daar bekend is , wie van de vereniging gemachtigd is gegevens in te zien en geldtransacties te doen
anneliez
11 jaar geleden
Je zou aangifte kunnen doen van valsheid in geschrifte (of misleiding?), maar als hij niets anders heeft gedaan dan cijfers inzien (die in 3 dagen toch niet drastisch gewijzigd zullen zijn?) heeft dat niet veel zin.
Mogelijk is er sprake van inbreuk op privacy, maar of een stichting recht op privacy heeft??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het gaat in dit geval om de vraag naar inzage vanwege vermoedelijke fraude.
naar mijn mening een zware beschuldiging. niet helemaal terzake maar waarschijnlijk is het persoonlijke wraak van zijn kant.
Om te beginnen moet melding van het aftreden van de bestuurder worden gedaan bij de Kamer van Koophandel, Stichtingenregister. Als dat gebeurd is, kan het bestuur aantonen dat het voormalige bestuurslid buiten zijn boekje is gegaan en dus bepaalde rechtshandelingen niet heeft mogen doen.
Alleen inzien van de gegevens is als zodanig niet netjes maar als het daar bij blijft zal er geen schade zijn aangericht, neem ik aan. Achteraf de bank tippen is nu het enige. Eerst echter de inschrijving van de KvK regelen.