Alleen vloeitjes wel. Want als je bijvoorbeeld een houten blaasinstrument bespeelt, dan zijn vloeitjes erg handig om een door een vochtbelletje verstopt speelgat weer vrij te maken. En er zijn vast ook andere hobbymogelijkheden mee.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, bijvoorbeeld het repareren van antieke boekbladzijden, hoewel origineel Japans rijstpapier daar geschikter voor is.+1
Volgens mij wel, het is geen tabak of tabakbevattend artikel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verkoopbeperkingen betreffen tabaksproducten en niet de aanverwante artikelen.
Tabaksproducten worden als volgt gedefinieerd (art. 1 van de Tabakswet): producten die voor roken, snuiven, zuigen of pruimen bestemd zijn en die, al is het slechts ten dele, uit tabak bestaan, ook indien genetisch gemodificeerd.
Vloeitjes of andere artikelen die geen tabaksproducten zijn, mogen dus verkocht worden aan personen jonger dan 16 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lijkt me wel. Misschien zijn er kinderen die creatief met vloei zijn. Als dat niet zo is mag je ook geen borrelglaasjes (voor opa zijn verjaardag) aan kinderen verkopen.