mag er op zondag en laat in de avond reclame door je brievenbus gegooid worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
7.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom niet ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarschijnlijk woon je dan bij in het begin van de laan
Steenuiltje
11 jaar geleden
Kijk op de reclamefolders. Vaak staat er een telefoonnummer waar je een klacht kwijt kan. Ik verwacht dat je daar ook vragen kan stellen omtrent bezoektijden. In ieder geval zou je daar je beklag kunnen doen.

Antwoorden (4)

Ja dat mag als jij geen sticker op je deur hebt zitten waarop staat dat je het niet wil.
ronron1212
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Inderdaad. Als je dat niet wilt, moet je een NEE-sticker boven de gleuf plakken!
Steenuiltje
11 jaar geleden
Inderdaad LGA
ja dat mag wel maar het is niet netjes
reclame hoort voor 4 uur in de brievenbus te liggen
maar er zijn uitzonderingen
voorbeeld: als er iemand is overleden in familie en je moet daar heen gaat dat natuurlijk voor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe bedoel je dit? 'Hoort voor 4 uur'? Omdat dit netjes zou zijn of omdat het een regel is. Ik heb er nl nog nooit van gehoord en heb toch een jaartje of 9 folders bezorgd...
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb ook folders gedaan, ik moest alles toen de tijd voor woensdag in de bus hebben. Was bij netwerk VSP, op zaterdag eind van de middag kreeg ik de stapels, vouwen op zondag en maandag en dinsdag bezorgen. Maar er zat geen tijd aan vast.
Juridisch is een brievenbus uitnodiging tot communicatie dmv geschreven of gedrukte teksten. Zoals mij prof zei: wil je geen post, moet je je brievenbus dichttimmeren. Anders gezegd:wil je geen post of geen reclame op bepaalde momenten, dan zou je de brievenbus moeten afsluiten. Kortom: post en reclame mag altijd, 24 uur per dag, worden bezorgd, ook als sommige mensen dat niet passend vinden.Bovendien: je kunt je brievenbus ook legen op de maandag of een ander moment.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mensen met een bepaalde geloofsovertuiging vinden het niet prettig als de rust op de dag des Heren verstoord wordt.
Vroeger, nog niet eens zo lang geleden, mochten om die reden ook de winkels niet geopend zijn.
Alles wordt anders. De zondagsrust is een bijna onbekend begrip geworden en geldt in deze 24/7 economie niet meer.
Werken is een doorlopende bezigheid. Voor een dag bezinning is geen tijd meer.
Of dit gezond is staat te bezien, maar je kunt er niets aan veranderen. Tenzij je niet meedraait en op je brievenbus een sticker doet: op zondag geen kranten/folders.

Eigenlijk zou je dan zo consequent moeten zijn om ook op zondag niet met de trein en de bus te reizen. Zo zijn er nog meer zaken die je dan af zou moeten wijzen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
we hebben het hier NIET over geloofsovertuiging maar of er regelgeving is tav reclame in brievenbus, een callcenter mag ook niet na 21.30 bellen
Ivana
11 jaar geleden
O.k. Ja het mag. Er zou eventueel een gemeentelijke verordening tegen kunnen zijn, maar dat heb ik nog nooit gehoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'' vroeger, nog niet eens zo lang geleden''.... De meeste winkels zijn op zondag nog steeds dicht, enkele grote plaatsen uitgesloten.
Ivana
11 jaar geleden
In de kleine plaatsen is het voor de middenstand niet doenlijk om op zondag open te zijn. Maar daar waar op zondag wel de winkels open zijn, is de nieuwe trend al lang gezet.
Ivana
11 jaar geleden
LGA. Zo denk ik er ook over. En zolang ze niet aanbellen zal het me een zorg zijn.;)