Met hoeveel mensen mag men maximaal in een gewone ééngezinswoning wonen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
13.4K

Antwoorden (2)

Dat staat volgens mij in het woning contract
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt van de woning af.
Hoeveel kamers die woning heeft.
Of het bijvoorbeeld een seniorenwoning is.
Of het een huurhuis is, of eigendom.

Als het een huurhuis is, dan is er een huurcontract en daar staat dat dan in.
Daar staat meestal ook in dat je niet mag onderverhuren, dus er mag maar een gezin wonen!
Eventueel met een kamerbewoner.

Maar als er een gezin is met 13 kinderen, en het huis is groot genoeg, dan woon je dus al met 15 personen in een eengezinswoning.

Als je een eigen huis hebt en je wilt dat aan zo veel mogelijk mensen verhuren, dan kom je nog gemeenteregelingen, brandweereisen, bestemmingsplannen etc. tegen.

Een vast getal is dus niet te noemen.

Toegevoegd na 12 uur:
Nogmaals: Wat is een gewone ééngezinswoning??
Voor de een is dat een flat met twee slaapkamers,
voor de ander is dat groot huis met heel veel kamers....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Waar haal je het vandaan. Als het een koophuis is is er toestemming nodig van de bank onderandere over de rest van je antwoord nog maar even verder niets te zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ronron1212: Waar haal je dat vandaan?
Ik mag in mijn eigen huis ook andere mensen laten wonen,
daar bemoeit de bank zich niet mee.
Er staat ook niets over in mijn koopcontract. En heel veel huiseigenaren verhuren kamers.
Of die verhuren het hele huis aan studenten....
of buitenlandse arbeiders... Natuurlijk zijn daar regels voor!!!
ronron1212
11 jaar geleden
Nou dat staat echt wel in de hypotheekacte je helehuis verhuren aan wie dan ook mag niet zonder toestemming van de bank