Hoe gaat een vrijlating van een gevangen in Nederland?

Ik merk dat er veel vertelt wordt over hoe het er aan toe gaat in een Nederlandse gevangenis, maar nooit wat over de vrijlating. Wat gebeurd er dan? Krijg je al je spullen terug? Of worden die überhaupt niet in beslag genomen en liggen die allemaal nog thuis? En moet je nog papierwerk door werken of is dat allemaal niet nodig? Ik vroeg me af of iemand me kan uitleggen hoe de dag van de vrijlating van een gevangene nou verloopt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Je krijgt alle spullen mee die je bij je had op het moment dat je gedetineerd werd. Bij begin van detentie worden die opgeborgen. Daarnaast krijg je een kaartje voor het OV naar je woonplaats. Je krijgt dan ook een 'ontslagbewijs' mee en dat is het.