Hoeveel kost een boeten voor rijden over de snelweg met de bromfiets in 2012?

Hallo,

Ik vroeg mij af hoeveel een boete ongeveer kost voor het rijden over de snelweg met een bromfiets (geel kenteken). Ik heb geen slecht rijdegedrag verleden staan bij de politie.

Ik las op internet dat het in 2005 E57 was..
En las ergens anders dat het in 2012 E220 zou zijn.

Is dat echt zo duur geworden?.. *we delen alleen bekeuringen uit zodat jullie ervan leren* jaajaa..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Dat is te vinden in het feitenboekje 2012 (feit R461, voertuigcategorie 3), en daar staat een bedrag van
slechts 230 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dank u.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou je even een direct citaat willen geven want zelfs met ctrlF kan ik het niet vinden ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Download het feitenboekje, en zoek op 461.
Dan kom je gelijk bij "m R 461", in deze sectie is kolom 3 de kolom voor Bromfietser en snorfietsers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok gevonden! Plusje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet vooral de 6 Euro aan administratiekosten niet erbij te vermelden :)
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De maximale boete hiervoor is je leven. 236 euro is erg weinig aangezien je ook doodgereden kan worden door een vrachtwagen of auto die geen brommer verwacht. Een boete van 56 euro is voor zo iets gevaarlijks ook belachelijk laag.