Kinderen krijgen geen taakstraf meer als ze nu nog buiten vuurwerk afsteken, is dit eerlijk?

31 december mag er pas om 10:00 vuurwerk worden afgestoken, echter zijn zoveel mensen dat al aan het doen hoor ik buiten. Maar nu was laatst op het nieuws dat kinderen geen taakstraf meer krijgen, dus ze kunnen gewoon hun gang gaan!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Nee hoor, ze krijgen wel degelijk een boete voor het vroegtijdig afsteken, ipv de taakstraf....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het geen goed idee om die taaktsraf af te schaffen als dat inderdaad is gebeurd.

Ik vind dat ze de kinderen (en ook volwassenen die zich hieraan schuldig maken natuurlijk) veel en veel harder moeten aanpakken, onlangs was er weer zoiets een auto total loss, opgeblazen met vuurwerk, dan is het weer een vuurwerkbom in een glazen potje of een stuk metalen pijp, het is altijd wat met die jongeren.

Ik vind dan ook dat ze vuurwerk serieuzer moeten gaan behandelen, als ik met een pistool ga lopen schieten worden er ook allerlei drastische middelen ingezet (is relatief gezien nog niet eens zo heel riskant doordat er allerlei veiligheidssystemen ingebouwd zitten en het ook met materiaal en zo wel goed zit, als ik niet gericht schiet is de kans op verwondingen denk ik kleiner dan met lukraak weggegooid vuurwerk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yup +1
iedereen die vroegtijdig vuurwerk afsteekt en die op heterdaad betrapt wordt, wordt echt wel gestraft! het zijn niet alleen kinderen maar ook volwassenen die daar op kicken, het ligt eraan of er nou net politie toevallig in de buurt is! maar vuurwerk vergelijken met pistolen die dan niet gericht af worden geschoten omdat dat waarschijnlijk minder schade zou leveren vind ik erg ver gaan! we hebben het hier over vuurwerkafstekers!! tuurlijk zijn kinderen niet consequent wat dat betreft en zullen er een paar mafkezen tussen zitten die kattekwaad uitvoeren, maar er zijn ook volwassen mafketels die met pistolen gericht op kinderen schieten omdat ze lawaai maken, weet je nog! liever een een bommetje op me gegooid en dat ik misschien een oor kwijtraak dan een mafkees die niet gericht schiet en toevallig goed raakt en ik daardoor invalide raak of erger nog kom te overlijden! ja beetje dramatisch allemaal hoor..