Langstudeerboete nu van kracht op mij?

Ik heb in het schooljaar 2009-2010 IBMS studie gedaan. Hiermee na 1 jaar gestopt, in 2010-2011 begonnen met psychologie. Nu blijkt dat ik een half jaar vertraging oploop, krijg ik dan de langstudeerboete opgelegd?

2009-2010 ; IBMS
2010-2014 + halfjaar ; Psychologie

In de wetswijziging staat het als volgt:
Met andere woorden, wanneer je als student meer dan één jaar langer studeert dan dat je bachelor of master duurt, betaal je bovenop je collegegeld 3.000 euro extra. Wanneer je de bachelor nominaal afrondt, is het niet zo dat je twee jaar uit mag lopen met de master. Je krijgt per studiefase een uitloop van één jaar.

Betreft het per studie 1 jaar langer of in totaal? Indien het in totaal is krijg ik dus de boete.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bron: http://www.lkvv.nl/factsheets/factsheet_langstudeerboete.pdf

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

ja, in feite wel en erg oneerlijk in jouw geval. Er wordt alleen een uitzondering gemaakt voor deeltijdstudenten die in 2011 zijn begonnen.

Of dit voorstel ooit wordt uitgevoerd valt te bezien. Ik zou maar goed gaan nadenken op welke partij je stemt zodat dit voorstel alsnog tegen kan worden gehouden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er was al eerder besloten dat schakelaars (diw switchen) voor de switch hun uitloop moeten gebruiken en dat mensen met meerdere studies ook geen extra tijd/geld krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In heel veel gevallen is het oneerlijk, stomme regeling is dit ook. Hierdoor worden ambitieuze mensen bestraft.