Wat gebeurt er als ik een gefigneerde naam en adres opgeef bij het inzenden van een brief aan een krant?

Ik wil dus een brief inzenden aan een krant waarin ik me nogal kritisch over iets uitlaat. Derhalve wil ik niet met mijn naam in de krant, laat staan vergezeld met mijn adres.
Ik hoop maar dat mijn vraag niet brutaal, onethisch of suggestief is en dat hij niet op die grond verwijderd wordt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anna, staat er letterlijk in jouw krant dat die gegevens niet op waarheid hoeven te berusten? ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
altijd anna ;-)

Antwoorden (3)

Je adres komt nooit in de krant, is alleen bekend bij de redactie.
En als u achter u mening staat moet u het ook niet erg vinden als u naam in de krant komt, maar of de krant het echt controleert als u een paar letters verandert dat denk ik niet
anneliez
11 jaar geleden
Voor je mening uitkomen is natuurlijk altijd goed. Zelfs al deelt niemand die mening: zolang je er zelf maar achter staat, niemand kwetst, valselijk beschuldigd of oproept tot geweld.

Als er bij de redactie enige twijfel is dam zal men uw brief niet plaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan me heel goed voorstellen dat je niet met je naam in de krant wil, als je een niet alledaagse achternaam hebt. naam plus vermelding van woonplaats in de krant is dan wel erg makkelijk te herleiden naar jou als persoon.

wat je kan doen is een achternaam bedenken, in combinatie met je eigen adres. als je ook je telefoonnummer achterlaat, kan men altijd contact met je opnemen, als men een en ander wil checken. verwacht echter niet dat men alle inzenders van stukken natrekt ( voor zover dat kan met alleen open bronnen).
AlphaLimaSierra