Mag ik het IE9 logo gebruiken op mijn website?

Ik wil het IE9 logo gebruiken op mijn website. Zodra een bezoeker op dit logo klikt, wordt deze doorgestuurd naar de download pagina van IE9.

Ik heb op Google gezocht maar ik kan de regels voor het gebruik van het logo niet vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik ook het logo van Opera, chrome, firefox en safari

Het beste antwoord

Dat mag als de link naar een pagina van Microsoft verwijst om Internet Explorer 9 te downloaden. In feite is het logo icon ook daarvoor bedoeld.

Hetzelfde geldt voor icons van bijv. Word die verwijzen naar een Word bestand of Adobe Acrobat voor een PDF bestand. Dit soort icons mag je vrijelijk gebruiken op deze manier.

Toegevoegd na 4 minuten:
Volgens Microsoft mogen de iconen niet gebruikt worden in advertenties, op kleding of andere promotieartikelen, in commercials etc. Je mag iconen opnemen in trainingshandleidingen of documentatie over Microsoft producten. Op websites mag je het niet gebruiken als design element. Het gebruik van het icoon moet in lijn zijn met de functie.

Dat laatste is een kapstop om het icoon te gebruiken als link naar IE9. Als de link naar Firefox zou verwijzen zou dit niet mogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Persoonlijk vind ik dat het wel mag, zolang je maar aangeeft dat het product van iemand anders is en niet van jouw. Dit kan je bijvoorbeeld doen door het volgende zinnetje minimaal te plaatsen op je website.

Internet Explorer is een handelsmerk van Microsoft Corporation. (Mag natuurlijk aangepast worden, zolang het maar duidelijk is dat het niet van jouw is.)

Nu is het bovenstaande wel zo netjes, maar wordt lang niet overal gebruikt. Ik kom vaak genoeg websites tegen waar dat allemaal niet staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat ze in de praktijk weinig bezwaar hebben tegen een link, maar officieel zullen er een hoop 'nee tenzij' regels gelden.