Waar kan ik terecht als een winkel zich niet aan afspraken wil houden?

Ik heb een bankstel gekocht bij de Leenbakker. Deze ging stuk en ik kreeg na 2 maand eindelijk een nieuwe. Ook deze ging stuk en het vertrouwen in de Leenbakker bankstellen was weg.

Na 3 keer terug in de winkel geweest te zijn is er notitie gemaakt van mijn klacht. een week later terug gegaan, niks gehoord.
Was er niks bekend. Er zou notitie gemaakt worden. Week erop hetzelfde en nog eens (je gelooft het niet!)

Eindelijk telefoon: er zou iemand komen kijken, afspraak gemaakt en die persoon is niet op komen dagen. Ik terug naar de winkel, niks bekend.

Uiteindelijk na 12(!!) keer te zijn geweest om verhaal te halen afgesproken dat de bank opgehaald zou worden (€50 euro zou me dat kosten, nou mooi niet. uiteindelijk kosteloos) en dat het geld op mijn rekening gestort zou worden.
De bank is opgehaald maar ik heb mijn geld niet. terwijl mij
donderdag de 14e beloofd is dat vrijdag (de15e) het geld overgemaakt zou worden.

Volgens Leenbakker is het overgemaakt maar duurt het soms iets langer. Gisteren weer heen geweest want een week (6 dagen) is te lang. Ja ze konden niks doen ik moest geduld hebben. Nu vandaag nog niks.

Welke stappen kan ik ondernemen?

Toegevoegd na 12 minuten:
Bovendien: Vandaag zou mijn nieuwe bankstel bezorgd worden (andere winkel) dit moest ik afbellen omdat het geld wat mij toegezegd is er niet bij was. Ik moet nu betalen omdat de vrachtwagen al onderweg was.

Weet jij het antwoord?

/2500

Om te beginnen een aangetekende brief sturen met deze feiten. Daarin uitleggen dat je een ultimatum stelt van 2 weken ( redelijk) dat je het bedrag op je rekening terug wilt. Ook zou ik erbij vermelden dat ze nalatig zijn geweest en dat voor jou nu de maat vol is. Als het ultimatum verstreken is en het geld nog niet op jouw rekening staat dat je rechterlijke stappen zult ondernemen. ( sluit af met Hoogachtend ipv met vriendelijke groeten ;) Mochten ze niet betalen neem dan even contact op met het hoofdkantoor en vraag naar de juridische afdeling ( kan je ook direct al doen) schrikt meestal best af. En vraag aan hen wat ze er nu aan gaan doen. Maar ook dit is beter aangetekend te doen. Succes

Je moet ze nog even de tijd geven, laten we zeggen nog een week, daarna kun je b.v. aangifte doen van verduistering, of, als je dat te gortig vindt, de geschillencommissie in schakelen. Ik hoop wel, dat je één en ander op papier hebt.

Niet meer bij het betreffende filiaal gaan klagen, maar het meteen hogerop zoeken, bij het hoofdkantoor van Leenbakker. (Zie toegevoegde link.) Kom je er daar ook niet uit, dan kan je je recht ook (proberen te) halen via een overkoepelende brancheorganisatie.

Bronnen:
http://www.leenbakker.nl/nl/Leen_Bakker_Kl...

Leen Bakker is aangesloten bij CBW dus je kunt naar de geschillencommissie stappen. Dat kan via deze site http://www.degeschillencommissie.nl/home Deze service is ronduit beroerd, zelfs als ze nog uitbetalen. Het hoort niet dat jij als klant 12 x heen moet om om je geld te vragen. Als je lid bent van De consumentenbond kun je ook hun eens bellen om advies. Bij de winkel in kwestie dreigen dat je gaat bellen naar de consumentenbond werkt vaak ook al goed, winkeliers zijn als de dood voor een slechte naam bij de consumentenbond. Als de consumentenbond in dit soort gevallen met de winkel belt is het geld binnen een dag ineens overgemaakt... Toegevoegd na 6 minuten: Overigens voor de duidelijkheid: CBW is De brancheorganisatie waar Leen Bakker onder valt (wonen, mode, sport).

ter aanvulling: als je alles gedaan hebt (antwoorden/ adviezen hierboven) en dus ook schriftelijk/termijn stellen/klacht indienen, dan is het ook verstandig om bij een consumentenprogramma als radar je licht op te steken en kassa nog een mogelijkheid... bedrijven, die deze namen horen, kunnen ineens wel een heleboel regelen en voor elkaar krijgen... ! probeer het : nee heb je, ja kan je krijgen !?!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100