Zolang het vuurwerk dat je vanuit NL meeneemt naar Frankrijk niet verboden is in België; ja, ander neen.
Das het voordeel van de open grenzen van de Europese Unie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en mag dat iedere dag van het jaar of alleen de laatste 3 dagen dat vuurwerk hier te koop is.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ADR is een verdrag betreffende het vervoer van gevaarlijke stoffen. Het Vedrag bepaalt slechts de minimum voorwaarden bij het vervoer van gevaarlijke stoffen. Verdragstaten zijn natuurlijk vrij om strengere regels te hanteren. Nederland doet dat bij het vervoer van vuurwerk door particulieren. Deze mogen maximaal slechts 10 kilo vuurwerk vervoeren. Het klopt dat je op grond van de Nederlandse vuurwerkwetgeving ook maximaal 10 kilo vuurwerk mag bezitten. Ben je met zijn vieren dan mag ieder 10 kilo consumentenvuurwerk bij zich dragen (op de toegestane dagen uiteraard). Je mag deze 40 kilo alleen niet in 1 auto vervoeren.
©Ivanhoe Heb even gekopieerd en geplakt maar het lijkt idd te kloppen.

Andere antwoorden (1)

of je het mag vervoeren is nog maar de vraag het gaat om de veiligheid ,omdat je met explosief materiaal te doen hebt .