Hoe simpel of moeilijk is het voor een machthebber om een atoombom af te schieten?

Dit mag natuurlijk niet te gemakkelijk zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je dit iets precieser uitleggen aub?

Het beste antwoord

Ha, die Lavendel;

Als je het hebt over de feitelijke handelingen is het niet moeilijk; in tijd van oorlog hoeft een staatshoofd als opperbevelhebber enkel maar het bevel te geven. Maar uit oogpunt van menselijkheid, strategie en politiek is het waarschijnlijk de zwaarste beslissing die een mens in die positie ooit kan nemen; je beslist er immers mee over het directe lot van vele honderdduizenden en mogelijk zelfs over het voortbestaan van de wereld zoals iedereen die op dat moment kent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als de staatshoofd dat nodig acht uit staatsbelangen kan hij/zij het afvuren van kernwapens bevelen. Simpel en razendsnel. WW3 is binnen een paar uur uitgevochten, met miljoenen zoniet miljarden doden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk... Hij beslist dat in theorie zelf, maar dat is niet zo, hij MOET dat doen... Hij wordt geadviseerd om dat te doen...

Maar maak je niet bang, dat gebeurt niet, iedereen weet inmiddels dat je alleen maar in je eigen voet schiet... Daar wordt nooit iemand beter van, zelfs Iran en Korea weten dat... Wat wel speelt en daarom willen ze allemaal een atoombom, dan mag je plotseling WEL meepraten en sterker nog dan pas wordt er WEL naar je geluisterd, daarom willen ze dat... En ik moedig het aan, alle lander moeten atoombommen gaan produceren, dan wordt iedereen gehoord, en zo hoort het...

Angst is toch een goede raadgever, landelijk gezien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je spreekt jezelf tegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix heeft het over de afschrikkingstheorie. Niemand valt aan omdat de aanvaller gegarandeerd een tegenaanval te verwerken krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind 'm goed. Er zijn geen goede en slechte landen, alleen maar goede en slechte machthebbers en daar is geen enkel land immuun voor dus dan maar iedereen een bom in de achtertuin, is ten minste eerlijk verdeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Flowersong67, dank je... ik waardeel je bijdragen zeer...
Vrij makkelijk. En we hebben maar één voorbeeld.
Op 26 juli 1945 hebben de geallieerden onder Truman Japan een ultimatum gegeven voor hun overgave.
Op 6 en 9 augustus werden ze al afgeworpen op Hiroshima en Nagasaki. Dus daar hoefde niet lang over nagedacht te worden.
AWM
14 jaar geleden
Het is zeker niet makkelijk. Er moet rekening gehouden worden op een tegenaanval van het land dat aangevallen wordt of van bevriende naties, en alleen als die niet mogelijk is dan zou het te doen zijn, maar zoals de wereld nu bezig is met het redden van de aarde is dat niet te verwachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beslissing an sich zal wel ontzettende moeilijk zijn. Maar eenmaal genomen vliegen de raketten binnen minuten... Use 'em or lose 'em.
Heel moeilijk.
Om een begin te maken om uit deze impasse te komen, is het van levensbelang voor de mensheid om alle besprekingen en verdragen die op kernwapengebied de revue hebben gepasseerd, opnieuw onder de loep te nemen en tot het sluiten van nieuwe verdragen en de uitvoering daarvan te komen. Daarbij zal de afschieten op naleving van de verdragen een zeer grote rol spelen.