Zou je op een RC truck mogen zitten en hem als voertuig mogen gebruiken om bijvoorbeeld naar de supermarkt te gaan, en ook zonder rijbewijs?

(RC staat voor radiografisch).
Voorbeeld filmpje: http://video.nl.msn.com/watch/video/toy-truck-pulls-car/1jhuf9031?cpkey=8d42160a-4cd3-4a29-bf8e-ac7d4ef9e421%7c%7c%7c%7c

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

elk voortuig op de openbare weg dient aan het voertuigreglement te voldoen.....

voor zover ik weet is er wel een uitzondering, voertuigen met een maximum snelheid van 6 km/u zijn voor zover ik weet uitgezonderd. (zoals een kinderautotje).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zou mogen als er een typegoedkeuring voor dat voertuig is van het RDW (Rijksdienst voor het wegverkeer).

Ik durf zonder verdere controle te stellen dat die er nog niet is. De Tweede Kamer zal ook nog moeten bepalen onder welk (nieuw) rijbewijs zo'n voertuig zou moeten vallen, vermoed ik.

Dus nu mag het in ieder geval nog niet en ik verwacht ook niet dat dit ooit mogelijk wordt.

(Leuk voertuig overigens).

Toegevoegd na 22 seconden:
het RDW = de RDW
Computoon
11 jaar geleden
met een spelend karakter (lage snelheid/gering vermogen en geen belachelijk veel kabaal) op de stoep maak je kans dat het mag. (de intertoys voertuigen zeg maar)

bij mijn weten is het wel of niet hebben van een rijbewijs
geen toegevoegde waarde bij het besturen van een RC voertuig.

op de weg hinder je hoe dan ook het verkeer (door de verschijning, het tempo, het formaat etc) en bovendien voldoet het niet aan de eisen die de RDW stelt aan (gemotoriseerde) voertuigen die deelnemen aan het verkeer.

maar....omdat het spelend kararkter niet hetzelfde is dan dat van kinderen met stepjes en fietsen op de stoep denk ik dat men het wettelijk kan zien en beschouwen als de mini bike, mini quad etc.

ziet er popperig en schattig uit, maar met een te behoorlijk vermogen voor het stoepje m.i.