Wat is de maximale snelheid op een N-weg?

Op wegen waar op het het hectometer bordje een N staat, hoe hard mag je daar maximaal rijden? Ik heb vaak genoeg op N-wegen gereden waar je 100 km/u mag maar dit is volgens mij alleen maar het geval als er een bord bij staat met autoweg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
18.7K

Het beste antwoord

Dat het een N-weg is zegt niets over de snelheid. N-wegen gaan bijvoorbeeld ook door bebouwde kommen heen en daar is het 50 of 30. Normaal gesproken is het 80, tenzij anders aangegeven. Maar er zijn ook N-wegen waar je op gedeelten maar 60 mag. En zoals je zelf al aangeeft, zijn er stukken waar je 100 mag.

Dus let niet op het type weg, maar op de borden.