Moet je in nederland perse een vast woon/verblijfplaats hebben?

Stel je leeft in een camper, b.v. elke week een andere plaats. Is dan een postbus dan afdoende, of moer je perce een ergens ingeschreven zijn met een vast adres?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
3.4K

Het beste antwoord

Niks moet, ik ben ook meer dan jaar uitgeschreven geweest. Ze zeiden bij de gemeente dat ze dachten dat ik t land uit was gevlucht haha!'
Het is wel nodig voor bepaalde zaken zoals belasting aangifte.
Als je op een camping woont e steeds verplaatst dan is dat vast anders. Een postbus zou idd een vast "adres" kunnen zijn. Je zou het voor de zekerheid ff kunnen checken op de site van de gemeente of langsgaan ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thx

Andere antwoorden (3)

Nee hoor, denk hierbij bijvoorbeeld aan dakloze ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. Je kan je uitschrijven bij de gemeente. Die boekt jou af als geemigreerd of vertrokken met onbekende bestemming.

Overigens houdt dat ook in dat je geen aanspraak kan maken op toeslagen van de belastingdienst of sociale voorzieningen. Voor dak- en thuisloze wordt dit vaak opgevangen door ze in te schrijven op het gemeentehuis of een zorgstichting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zitten wel gevolgen aanvast. Je hebt geen recht op kinderbijslag. Je kunt je rijbewijs en id bewijs niet verlengen. En ze kunnen en mogen je konder weigeren op school. Ook is een huisarts hier niet echt blij mee. Kortom, wat zijn de voordelen?