is het strafbaar om andermans goederen weg te gooien?

mag de ex-man van mijn vrouw de oorbel van mijn stief-zoontje eruit halen en weg gooien? mijn stiefzoon is minderjarig, ik de (stiefvader) heb voor hem die oorbel gekocht aangezien ik voor die oorbel betaald heb, is het ook mijn goedere , dus zodoende kom ik ook aan mijn vraag.
wie o wie weet daar een antwoord op wan mijn stiefzoontje gaat 9 juni weer naar zijn vader toe, en ik zou graag van te voren weten, dat als het het geval zal zijn dat hij hem weg gooit of ik er dan aangifte van kan doen

groetjes MaxLudo

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Het is jouw oorbel niet, maar die van je stiefzoon, een kado is een bezit van de ontvanger, dus nee, jij kunt geen aangifte doen, wel was het verstandig geweest als jullie overlegd hadden met de vader of de oorbel er wel, of niet kwam en met z'n drieën beslist hadden, hadden jullie nu dit probleem niet gehad.
Ik denk trouwens dat de vader het hooguit bij mopperen houdt en de oorbel er echt niet uittrekt, een vader doet zijn kind niet graag verdriet en zeker een weekend-vader zal hun weekend niet verpesten door iets van zijn zoon af te pakken en weg te gooien, probeer dus contact met de vader op te nemen en hem voor te bereiden op de oorbel en biedt je excuses aan als hij het er niet mee eens is. En overleg voortaan dit soort kleinigheden, dat voorkomt een hoop ellende, voor jullie, de vader, maar vooral het kind.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jij hebt het gekocht maar het is een cadeautje voor je stiefzoon dus kan zijn vader het er wel gewoon uittrekken en weggooien. maar als jij aangifte doet doet de politie daar volgensmij niet zoveel aan.