discussie met mijn ex over omgangsregeling zoontje wat nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doorpraten tot je het eens bent of tot een compromis komt, zoals bij elke discussie waarbij je wederzijds belang hebt. Als dat niet lukt: hulp zoeken.

Het beste antwoord

probeer er in elk geval op een nette manier uit te komen. als het in onderling overleg in eerste instantie niet lukt, schakel dan eens de hulp in van een tussenpersoon. dat doet soms wonderen.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat dacht ik zelf ook

Andere antwoorden (6)

praat samen, leg je ex uit dat je alles goed wil regelen voor jullie zoontje, want hij is er het dupe van..
komen jullie er niet uit, ga dan naar jeugdzorg of een instantie die jullie beide begeleiden in een goede omgangs regeling...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jeugdzorg is geen instelling die dergelijke problemen aanpakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:-)
Zelf goed overleggen
Bij een scheidingsburo een mediatior inschakelen.
Via algemeen maatschappelijk werk met een me-er als mediator in gesprek.
Vragen of bureau jeugdzorg een verwijzing wil geven naar een jeugdzorginstelling die mediation biedt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is soms geven en nemen. Probeer je best te doen dat het zonder ruzie komt. Het is niet goed om over je zoontje ruzie te hebben. Jullie zijn dan weg gescheiden maar jullie zoontje moet daar niet de dupe van wezen. Want als je een kind samen hebt ben je altijd aan elkaar verbonden.

Wat je ook kan doen is een mediater er bij halen of zelfs de rechter. Maar dan is het zo en niet anders. Probeer je ex te vriend te houden dan kunnen er veel dingen geregeld worden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Samen door praten tot jullie er uit zijn, laat de discussie niet uitmonden in een ruzie, dan trekt jullie zoon altijd aan het kortste eind.

Dit is het enigste advies dat we kunnen geven omdat we totaal niet weten waar de discussie over gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spreek samen eerst af, dat je het belang van het kind bovenaan stelt. En probeer dan vanuit dat idee een compromis te bereiken.
Je kan ook een goede vriend inschakelen als tussenpartij.

Achterin het boek Gelukkig Getrouwd, Gelukkig Gescheiden, van P. Hoefnagels, staat een methode beschreven hoe je als bemiddelaar tot een oplossing kan komen. Dit boek is waarschijnlijk voor jullie een aanrader.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allebei opschrijven wat je wilt, er een onafhankelijke derde naar laten kijken en jezelf laten adviseren naar een redelijk 'middenkoers'.

Blijven praten is het belangrijkste, geen ruzie maken, daar schiet je niks mee op, je wilt toch allebei dat je zoontje twee ouders heeft ?
en dat je door te blijven praten een redelijke vorm van overleg met je ex in stand houdt.

Ook dat de toegang naar de grootouders van die kant open blijft, voor kleinkind zowel als grootouders heel belangrijk.

Advies

blijven praten/geen ruzie
onafhankelijke derde inschakelen (moet hij het ook mee eens zijn)
grootouders/kleinkind moeten elkaar ook blijven zien.