hoe los ik dit probleem op met een schoenmaker?

23/3 heb ik mijn werkschoenen voor reparatie gebracht. €65,- nieuwe zolen eronder. dit werkje zou 10 dagen duren.. best lang dacht ik zelf.
na 10 dagen gebeld of dat ze klaar waren.. nee was het antwoord. hij zou me terug bellen in de loop van de week... geen telefoontje.
nog 4 keer contact gehad via telefoon, twee keer langsgeweest. geen schoenen!
vanmiddag weer langs geweest, nog steeds niet klaar. morgen moet ik nog maar eens bellen...
heb gezegd dat ik mijn geld en schoenen terug wil,maar dat kon niet...
wordt erg vervelend...

wat kan ik verder aan deze situatie doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Als praten niet meer helpt, moet je een aangetekende brief gaan sturen. Dat kost wel een paar euro, maar het helpt echt als het geschil uit de hand loopt.
Daarbij stel je hem formeel in gebreke en geef je een termijn op waarbinnen je teruggave van je goederen eist.
Schrijf aan het einde dat je je 'alle rechten voorbehoudt' dat maakt soms indruk :)
Maar schrijf wel dat je deze zaak uit handen geeft mocht hij niet aan je eisen tegemoetkomen.
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom een ongefundeerde min? Dit lijkt me een prima manier.
Je kunt de verkoper het beste mededelen dat hij binnen een week óf de schoenen klaar heeft, óf de schoenen en geld terug geeft.
Doet hij dit niet kun je hem in gebreke stellen.
Dit doe je schriftelijk (eventueel aangetekend). Hierin geef je aan dat hij nog eens 7 dagen de tijd heeft om zijn zaakjes te regelen. Zo niet dan verzuimt hij jouw te helpen. En kun je middels de rechter (of incassobureau) je geld terug vragen. Alle kosten worden voor zijn rekening. Dit geef je ook aan in de brief.

Zie de bronnen voor meer informatie en voorbeeldbrieven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Na revisie van jouw vraag, kun je hem per direct al in gebreke stellen. De redelijke termijn dat is afgesproken is meerdere malen overschreden. (Dit kun je ook in je brief vermelden)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een klacht indienen bij

http://www.schoenmaker.nl/pages/faq?thema_id=99&ref_page_id=12757