Wat gebeurt er als je (niet-europeaan) eerst een visum aanvraagt, en je daarna aangevraagde werkvergunning, niet op tijd verlengt in NL (wilt wel)?

Wat als je hier komt, vraagt een visum aan en daarna een werkvergunning, maar je bent niet op tijd om je werkvergunning te laten verlengen?

Hoe moet je dit probleem het beste aanpakken, als je persé in Nederland wilt blijven, en persé een werkvergunning alsnog wilt krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Er zijn verschillende soorten werkvergunning.

Daar hangt het dus van af.
Een tewerkstellingsvergunning van drie jaar.

En / of
Er zijn vier soorten tewerkstellingsvergunningen voor minder dan drie jaar.

Lees er hier alles over.
En neem dat contact op met het UWV voor meer informatie, gebaseerd op persoonlijke situatie.

https://www.werk.nl/werk_nl/werkgever/meerweten/werkvergunning/wanneerhebtueentewerkstellingsvergunningnodig

Kijk, waar het om gaat is, dat diegene voor wie het geldt,'
moet aantonen dat ie hier echt iets toevoegt aan de samenleving.
Wat hij/zij perse wil, dat doet er niet toe.

Als je je werkvergunning hebt laten verlopen, dan heb
je niet bepaald laten zien dat je echt wilt.