Kan ik een klacht van geluidsoverlast indienen tegen mijn buurjongen die elke keer loopt te drummen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
Powergen
12 jaar geleden
Heb je het zelf al gevraagt aan hem dat ie wat minder kan doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja we hebben dr zelf ook al eens wat van gezegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook proberen om met hem een afspraak te maken. Dat hij bijvoorbeeld op een bepaalde tijd mag drummen. Alleen tussen 16.00 en 18.00 uur, of nooit langer dan een half uur achter elkaar ofzo. Als je weet dat het over een half uur ophoudt erger je waarschijnlijk minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vragen of hij misschien wilt gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Emma007, ja dat is misschien wel een goed idee. Bedankt voor de tip.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eens met Emma.
als je weet dat het maar een half uur is, is het beter vol te houden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ie loopt te drummen, dan zou het al helpen
als ie er bij gaat zitten....

Antwoorden (2)

Ja hoor dit kan. Je kunt bij de politie aangifte doen van geluidsoverlast.

Maar een betere oplossing is gaan praten met je buurjongen. Misschien heeft hij niet door dat hij overlast veroorzaakt.

Mocht je toch naar de politie willen gaan: De politie kan hem er alleen op aanspreken, verbieden gaat erg lastig worden.

Misschien kun je naar je andere buren gaan om te vragen of zij er ook last van hebben. Samen sta je sterk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijf een brief naar de gemeente met het verzoek om te gaan handhaven. Door de geluidsoverlast heeft u minder woongenot.

Het beste is wel om eerst rustig in gesprek te gaan met uw buren.
Spreek schriftelijk tijden af waarop uw buurjongen kan spelen. Een aantal uur per dag? Niet na 22:00 uur spelen? Enz.