Mag je baas vragen om geld omdat iemand 40 jaar er werk om geld aan hem te geven?

Waar ik stage loop werd vorige week gevraagd of ik geld wou geven voor iemand die er 40 jaar werkt. Maar mag hij dat wel doen?? Ik loop er nog stage en krijg er zelf nog geen geld voor. Mag hij dit wel vragen? Verder vroeg hij dit aan alle mensen die er werkten of ze geld wouden geven aan iemand die er 40 jaar werkt... Mag dit of mag dit niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Vragen staat vrij. Je kunt ook weigeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Jazeker. Dit mag. Vragen mag altijd.Ik neem aan dat dit geld is bestemd voor een cadeau voor de jubilaris.
Of je mee doet of niet mag je uiteraard zelf weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk mag hij het vragen, maar het is heel begrijpelijk dat jij als stagiair die niks verdient er neit aan meedoet. Hij heeft het aan iedereen gevraagd, hij heeft je dus niet buitengesloten, maar je bent nergens toe verplicht!
Koop een mooie kaart en schrijf daarop een felicitatie, dat is echt genoeg! Als de jubilaris een directe collega van je is zou je ook nog een kleinigheidje kunnen overwegen (bos tulpen, doos bonbons, zoiets), maar dat is jouw eigen keuze.
Op mijn werk wordt er trouwens in zo'n geval vaak een doos op tafel gezet, met deksel, waar iedereen iets in kan doen. Dan is er dus ook niemand die weet of je betaald hebt, en hoeveel.
Maar nogmaals: de baas mag het wèl vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag, hoeft niet.
Vragen mag altijd. En dat geldt ook voor jou! In jouw geval zou ik meteen de tegenvraag hebben gesteld: "En mag ik u dan vragen of u mij een vergoeding voor de stage wilt betalen?"

Omdat jij stage loopt mag (en zal) jouw baas zeker niet van je verwachten dat je meebetaalt aan het 40-jarig jubileum!
Pieter2011
12 jaar geleden
Vragen mogen ze het jou altijd, verplichten echter niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
minnen zijn onterecht, compensatie +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je theodbn ;-)